2011-07-14, 10:08
Medlem
Din-mammas avatar
Ola

Stängde av sambons dator igår och tyckte den segade sig nå så fruktansvärt i avstängningsprocessen, så ja gjorde en hårdavstängning stressad som jag var och ser inte försen det är försent att windows gör en uppdatering i avstängningsläget

När jag startar upp datorn igen så kommer datorn in i windows och ger ett felmedelande om att utforskaren har stött på ett problem och måste avslutas, och efter det händer ingenting. Man ser bara bakrundsbilden, inga ikoner eller rocketdock eller starmenyn.

Operativet är xp (fake vista) sp3 och jag lyckades nu i felsäkert läge lista ut att de uppdateringarna som misslyckades var
- Office XP Service Pack 3
- Uppdatering för Windows XP (KB973687)
- Uppdateringspaket för Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1 och .NET Framework 3.5 version 2.0 till 3.5 (KB951847) x86

Microsofts uppdaterings program dom har på sin sida fungerar inte att ladda ner och jag har prövat att låta den köra auto uppdatering under natten men inget har hänt.

Så nu vänder jag mig till er, vad ska jag göra? Kan jag dra en ny installation av sp3 när den redan finns på datorn? eller kan ja nergradera till sp2 och sen upp igen?

Jag är en mac kille så berätta så basic ni bara kan om ni har några ideer.

Tack på förhand
/Ya mamma!
Senast redigerad av Din-mamma 2011-07-14 kl. 10:47. Anledning: skrivit fel
Citera
2011-07-14, 10:13
Bannlyst
Kan man inte köra en systemåterställning i felsäkert läge? I så fall lär väl det fungera.

Start>Tillbehör>Systemverktyg>Systemåterställning
Citera
2011-07-14, 10:15
Medlem
Din-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1st
Kan man inte köra en systemåterställning i felsäkert läge? I så fall lär väl det fungera.

Start>Tillbehör>Systemverktyg>Systemåterställning

Ja tack det glömde jag skriva ovan, jag har redan försökt med 4 återställnings punkter men alla misslyckas
Citera
2011-07-14, 11:05
Medlem
ev testa ladda hem uppdateringarna från microsoft och lägg de på ett usb-minne och installera i felsäkertläge,kanske funkar

mvh
t
Citera
2011-07-14, 11:34
Medlem
Din-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
ev testa ladda hem uppdateringarna från microsoft och lägg de på ett usb-minne och installera i felsäkertläge,kanske funkar

mvh
t

Jag har försökt att hitta dom specefika uppdateringarna på microsofts hemsida men inte hittat dem.
Citera
2011-07-14, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-mamma
Jag har försökt att hitta dom specefika uppdateringarna på microsofts hemsida men inte hittat dem.

använd google

Office XP Service Pack 3
http://www.microsoft.com/downloads/s...1-eb966bcdfb5e

Uppdatering för Windows XP (KB973687
http://www.microsoft.com/Downloads/s...displaylang=sv

mvh
t
Citera
2011-07-16, 00:29
Medlem
Likt TS så gjorde jag häromdagen en hårdavstänging på min HP med Vista. Detta skedde samtidigt som datorn uppdaterades i stor skala. Skillnaden är att när jag nu vill starta min dator går den i gång för att sedan starta om sig själv innan själva operativsystemet har initierats. Den laddar endast ca 10 sekunder sen alltså omstart. Jag har varit inne och kollat lite smått på Setup, System Recovery och Boot osv men mina ringa kunskaper kring detta räcker inte långt. Jag vill heller inte förstöra något då jag rotar bland dessa menyer.

Är högst tacksam för all hjälp som finns att tillgå!
Citera
2011-07-17, 10:44
Medlem
Din-mammas avatar
Ola

Nu blev ja banne mig imponerad av xp. Jag startade datorn i vanligt läge som jag beskrev ovan, de kommer upp ett felmedelande om att utforskaren har stött på ett problem och måste avslutas. Sen blir det bara en tom bakrundsbild.

Slog ctr+alt+del och fick upp aktivitetshanteraren och använde kör därifrån. In i automatiska uppdateringar och ställde om tiden till närmsta timma.

Viola, Nu e det som vanligt igen. Tack som fan för alla tips iallafall

(kan noteras att när jag använde autouppdateringar innan så gjorde jag det i felsäkert läge. Har ingen aning om det påverkar nått)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in