Ola
Stängde av sambons dator igår och tyckte den segade sig nå så fruktansvärt i avstängningsprocessen, så ja gjorde en hårdavstängning stressad som jag var och ser inte försen det är försent att windows gör en uppdatering i avstängningsläget
När jag startar upp datorn igen så kommer datorn in i windows och ger ett felmedelande om att utforskaren har stött på ett problem och måste avslutas, och efter det händer ingenting. Man ser bara bakrundsbilden, inga ikoner eller rocketdock eller starmenyn.
Operativet är xp (fake vista) sp3 och jag lyckades nu i felsäkert läge lista ut att de uppdateringarna som misslyckades var
- Office XP Service Pack 3
- Uppdatering för Windows XP (KB973687)
- Uppdateringspaket för Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1 och .NET Framework 3.5 version 2.0 till 3.5 (KB951847) x86
Microsofts uppdaterings program dom har på sin sida fungerar inte att ladda ner och jag har prövat att låta den köra auto uppdatering under natten men inget har hänt.
Så nu vänder jag mig till er, vad ska jag göra? Kan jag dra en ny installation av sp3 när den redan finns på datorn? eller kan ja nergradera till sp2 och sen upp igen?
Jag är en mac kille så berätta så basic ni bara kan om ni har några ideer.
Tack på förhand
/Ya mamma!