2011-07-14, 00:27
Medlem
Hej!

Jag la min mobil, som jag köpte för 1 månad sen, på biltaket. Sen glömde jag bort den och körde iväg. Den flög av i 50 km/h och displayen är paj. Hur gör jag för att få ut en ny? Hur mycket ligger självrisken på? Eller det bättre att skicka den till Stockholm där de byter displayen för 1,300 kr?

MVH
Citera
2011-07-14, 00:58
Medlem
legopelles avatar
Inte lätt att veta modellen, men jag gissar på iPhone. Du kan alltid pröva att byta skärm själv, inte sås vårt som det verkar.

Det låter dock som du bör avliva den. Göra slut på lidandet liksom.
Citera
2011-07-14, 02:15
Medlem
Hur mycket självrisken ligger på får du fråga ditt försäkringsbolag, min gissning är 1500:- eller så. Skickar du den till random butik som byter den kan jag garantera att du torskar garantin på den, om du bryr dig om det.
Citera
2011-07-17, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av legopelle
Inte lätt att veta modellen, men jag gissar på iPhone. Du kan alltid pröva att byta skärm själv, inte sås vårt som det verkar.

Det låter dock som du bör avliva den. Göra slut på lidandet liksom.

Det är en Samsung Galaxy S II.
Citera
2011-07-17, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natogandalf
Hur mycket självrisken ligger på får du fråga ditt försäkringsbolag, min gissning är 1500:- eller så. Skickar du den till random butik som byter den kan jag garantera att du torskar garantin på den, om du bryr dig om det.

Tack. Jag trodde nästan det. Ska kolla upp vad det kostar men tror att jag sparar på att byta mobilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in