Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-07-13, 22:05
Bannlyst
är djupt deprimerad, inga antideppressiva har funkat, är väldigt självmordsbeägen, känner ni till nån bra antideppressiv som verkligen funkar?
Citera
2011-07-13, 22:08
Medlem
Macgarvers avatar
Nej, tyvärr.
Citera
2011-07-13, 22:13
Medlem
Macla002s avatar
Finns många olika Benso som kankse fungerar. Om du mår dåligt, prata med en läkare/psykolog så får du hjälp.
Citera
2011-07-13, 22:22
Medlem
BilboBus avatar
Finns inget som fungerar. Man kan inte lösa problem genom att medicinera sig bara förskjuta. Med hjälp av hallucinogena droger kan man (i en del fall) bearbeta problemet och på så sätt överkomma det. Traditionella droger förskjuter dock bara symptomerna.
Citera
2011-07-13, 22:23
Medlem
Wazupfbs avatar
Nja jag har då aldrig hört talas om någon benso som gör livet bättre i det långa loppet.
Citera
2011-07-13, 22:27
Medlem
tripptamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjej111
är djupt deprimerad, inga antideppressiva har funkat, är väldigt självmordsbeägen, känner ni till nån bra antideppressiv som verkligen funkar?

Det tar ju minst 4veckor innan medicinen börjar funka, innan går man ju igenom ett helvete, och blir bara mer deprimerad och får mer ångest. Sen är det helt olika från person till person, vissa funkar det för, och på vissa funkar det inte alls.

Som svar på din fråga: Nej inte vad jag vet.
Citera
2011-07-13, 22:30
Medlem
Core.s avatar
Citolapram har vänt upp och ned på mitt liv. Men man måste hitta sin egen! Men det förslaget kanske inte passar med tanke på trådens placering.
Citera
2011-07-13, 22:36
Medlem
Njae, egentligen handlar det om att orka ta tag i sina problem. Ssri kan hjälpa med det oavsett om det är placebo eller ej. När man är sådär riktigt i skiten så skulle jag aldrig rekommendera benzo eftersom att man skulle bli beroende på en gång och inte våga vara nykter eftersom att man är rädd för att må skit igen. När man väl kommit upp däremot så skulle nog benzo fungera bra de där dagarna när man mår lite extra dåligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Wazupfb
Nja jag har då aldrig hört talas om någon benso som gör livet bättre i det långa loppet.
Tar man det rätt och ansvarsfullt så kan det garanterat hjälpa även i det långa loppet. Och "rätt och ansvarsfullt" behöver knappast vara vad läkaren säger, man vet oftast själv när det egentligen är för mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu
Finns inget som fungerar. Man kan inte lösa problem genom att medicinera sig bara förskjuta. Med hjälp av hallucinogena droger kan man (i en del fall) bearbeta problemet och på så sätt överkomma det. Traditionella droger förskjuter dock bara symptomerna.
Precis, det enda de kan hjälpa med är att ta upp en till ett stämningsläge bra nog för att man ska orka börja tänka på och lösa sina problem.

Detta har varit mina erfarenheter iaf. Svarar hjärna på flera frågor både i pm och på forumet om någon undrar något då jag vet hur sämst det är att vara riktigt deprimerad.
Citera
2011-07-14, 00:26
Medlem
Vanligen skulle jag rekommendera benny, men inte i ditt fall.
Du fastnar säkerligen i det och som det nämnts tidigare så skjuter du bara bort problemen en stund för att sedan må dåligt igen när det slutat verka.

Försök få tag i svamp istället och ha en pålitlig vän som kan passa dig under ruset, risken är överhängande att du snear på det men redan dagen efter så kommer du må mycket bättre än förut!

Jag har ätit massvis av ssri/srni-preparat och det är rena dyngan om man jämför med hur man mår efter en svamp-tripp, även om trippen varit hemsk.

Jag mår kanoners i minst 3-4veckor efter varje tripp
Citera
2011-07-14, 10:53
Medlem
Käkat sertralin, effexor som inte hjälpt så mycket pga. jag inte hade obalans i serotoninet. Är inne på 2a veckan på voxra och mår otroligt mycket bättre nu. Så har man under något år gått och förstört sitt serotoninförråd som det inte var något fel på utan det var obalans i dopamin och noradrenalinet, vilket voxra stabiliserar.

Sen finns de andra som får otroligt mycket hjälp av SSRI/SNRI och blir värre av voxran (NDRI).

Gäller att finna den "rätta medicineringen". I för sig löser det inga problem, men kan hjälpa på kanten; men det är du själv som måste gå igenom allt det jobbiga i livet. Har insett att ingen KBT, behandling eller psykiatri hjälper, eller ytterst lite. Man måste själv ta tag i problemen, medicinerna kan underlätta det en bit dock vilket kan vara nödvändigt för en del.

Sedan är det idiotiskt att så många blir medicinerade med anti-dep eller neuroleptika mot ångestproblematik. Blir bara värre då. "Beroendeframkallande" mediciner kan hjälpa ifall man inte vänjer sig till dem/tar för mycket eller använder dem i fel syfte. Tyvärr kan vissa med missbrukar personlighet inte kunna hantera dessa mediciner, då får man testa saker som lergigan, theralen, zyprexa osv (som kanske egentligen inte är mot ångest i första hand) tills man finner något som hjälper.
Citera
2011-07-14, 11:34
Medlem
The Heirophants avatar
Helt oansvarigt men:
OPIATER!

Tar bort allt vad ångest och depression heter. Men det finns ju baksidor..
Fast om du ändå är självmordsbenägen så skulle jag inte tro att du blir avskräckt av beroenderisken..

Så, Opiater.. Fungerar på en timme. Garanterat..
Citera
2011-07-14, 12:03
Bannlyst
Tack för era svar.
Jag har mått dåligt i hela mitt liv, har upplevt svår tortyr, fysiskt och psykiskt misshandel.
Dom senaste åren har blivit en kraftig försämring, känns som att jag kan vara död vilken dag som helst
om jag inte får hjälp. När man ringer psyket så ber dom en att dricka te.
Har försökt med många mediciner utan effekt.
Har även gått hos olika psykologeri över 10 år.
Har vrkligen försökt ta tag i mitt liv, utan att må bättre.
Gråter dagligen, mår så jäkla dåligt som man bara kan göra.
Livetärn är extrem plåga för mig
Håller på ge upp...
Vill ge medicinerna en chans till, men vet inte vilka som funkar bra.
Läkaren bryr sig knappt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in