2004-11-07, 13:26
Medlem
GucKishs avatar
har prövat det flera gånger till dreamcast och jag förstår inte 'the big fuss'.
får väl köra den med walkthru för att hitta känslan antar jag...

annars är jag dreamcastfanatiker så det står härliga till! underbar konsol.
Citera
2004-11-07, 15:29
Jodå. Har båda shenmue-spelen till dreamcast, samt shenmue 2 till boxen. Dom är helt okej. Jag hörde något om att nästa spel i serien blir ett onlinespel. Låter skumt.
Citera
2004-11-07, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ärlig
Jodå. Har båda shenmue-spelen till dreamcast, samt shenmue 2 till boxen. Dom är helt okej. Jag hörde något om att nästa spel i serien blir ett onlinespel. Låter skumt.

Det är ej en uppföljare utan utspelar sig bara i Shenmue miljön.

Förresten är serien de bästa spel som någonsin producerat.
Citera
2004-11-07, 17:49
Medlem
Henkots avatar
Blev så besviken på slutet av Shenmue, borde köpa 2an så jag för ett slut på sagan
Citera
2004-11-07, 18:12
Medlem
SuperMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkot
Blev så besviken på slutet av Shenmue, borde köpa 2an så jag för ett slut på sagan

Tro inte sagan är slut. Du blir bara besviken igen.
Citera
2004-11-07, 18:14
Medlem
SuperMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Döpar'n
Själv har jag ett exemplar av Shenmue 2 till dreamcast som är i perfekt skick. Vilket jag är mycet stolt över. Shenmue II till dreamcast är nämligen svårt att få tag på, svårare än ettan i alla fall. Anledningen till att det är i perfekt skick är dock inte svårare än att jag helt enkelt köpte spelet samma dag det släpptes i sverige/europa, och har sedan dess vårdat det försiktigt.

Men kolla här: http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/...298182-8191601

Du kanske hittar något du vill ha?

Jepp, 2:an är svårare att få tag i till Dreamcast. Men man springer på det förr eller senare. Jag kanske t.o.m köper ditt ex en vacker dag?!
Citera
2004-11-07, 20:21
Medlem
Henkots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperMario
Jepp, 2:an är svårare att få tag i till Dreamcast. Men man springer på det förr eller senare. Jag kanske t.o.m köper ditt ex en vacker dag?!

Eftersom jag har ettan till dreamcast, limited edition i en blå box, kanske jag köper hans ex!
Citera
2004-11-07, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperMario

Jag kommer aldrig sälja mitt ex ens för allt smör i småland! :P Men som sagt, vill du ha Shenmue II på dreamcast går det ju att hitta på amazon.co.uk (vilket jag länkade till innan)
Citera
2004-11-07, 21:30
Medlem
Det finns inget bättre spel än Shenmue och kommer aldrig och göra! Har nästan aldrig spelat ett spel där man fästs så vid de andra karaktärerna. Megumi, Ryo, Nozomi och alla de andra kommer ständigt få mig att le.
Citera
2004-11-07, 21:35
Medlem
Fan vad nice alltså. Kunde inte ens drömma om att flashback hade SÅ "många" shenmue fans! Men så har ju flashback också sjukt många medlemmar, så det är kanske inte så konstigt ändå....

Snart är det förresten december, glöm då inte bort att spela shenmue (ettan) grabbar! Shenmue måste spelas i december. Det är så jävla mysigt att springa runt i dobutita - när det börjar närma sig julafton i spelet, och man hör julsånger som bakgrundsmusik, och snön ligger här och var på atsfalten, och reklam-jultomten går omkring och säger "Ho ho ho!" - samtidigt som det är december månad i verkligheten också.

Det kallas magi.
Citera
2004-11-07, 22:42
Medlem
Henkots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Döpar'n
Fan vad nice alltså. Kunde inte ens drömma om att flashback hade SÅ "många" shenmue fans! Men så har ju flashback också sjukt många medlemmar, så det är kanske inte så konstigt ändå....

Snart är det förresten december, glöm då inte bort att spela shenmue (ettan) grabbar! Shenmue måste spelas i december. Det är så jävla mysigt att springa runt i dobutita - när det börjar närma sig julafton i spelet, och man hör julsånger som bakgrundsmusik, och snön ligger här och var på atsfalten, och reklam-jultomten går omkring och säger "Ho ho ho!" - samtidigt som det är december månad i verkligheten också.

Det kallas magi.

Där satt den
Citera
2004-11-08, 00:18
Medlem
SuperMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkot
Eftersom jag har ettan till dreamcast, limited edition i en blå box, kanske jag köper hans ex!

Har den släppts som limited edition? Jag har ettan (PAL-version), och den ligger i en liten fin blå "box". Limiterad är den dock inte, iaf inte min version. Undrar vad du har för en fin liten specialare...

EDIT: Hittade minsann info om att den finns som limited edition. Det var som fan... säljer du den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in