2011-07-13, 20:51
Medlem
Hej jag har i ungefär 2 månader ätit gainer men nu vill jag gå över till protein problemet är bara att det är så mycket laktos i dom vanligaste protein sorterna (Whey-80 m.m) jag vet att det finns äggprotein m.m men det är så dyrt Jag har tidigare ätit Gainer pro är det är laktos i det med. Men det har funkat hyffsat tror ni att det är ungefär samma mängd laktos i Whey-80?
Citera
2011-07-13, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartGult
Hej jag har i ungefär 2 månader ätit gainer men nu vill jag gå över till protein problemet är bara att det är så mycket laktos i dom vanligaste protein sorterna (Whey-80 m.m) jag vet att det finns äggprotein m.m men det är så dyrt Jag har tidigare ätit Gainer pro är det är laktos i det med. Men det har funkat hyffsat tror ni att det är ungefär samma mängd laktos i Whey-80?

Har för mig att MMsports egna Bodyscience har noll laktos. Plus att de är enormt gott och lättblandat.¨

Edit, såg nu dock att det inte står någonstans att dom har laktosfritt. Dom ska däremot komma med en gainer laktosfri.
Senast redigerad av learnhowtoeat 2011-07-13 kl. 20:57.
Citera
2011-07-13, 21:09
Medlem
Det bästa du kan göra är att ersätta proteinpulver med EAA.
Citera
2011-07-14, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av learnhowtoeat
Har för mig att MMsports egna Bodyscience har noll laktos. Plus att de är enormt gott och lättblandat.¨

Edit, såg nu dock att det inte står någonstans att dom har laktosfritt. Dom ska däremot komma med en gainer laktosfri.

Stämmer, kör själv på Body Science Diet Fuel och då den till största delen är baserad på 93%igt kalcium kaseinisolat blir laktosinnehållet också mycket lågt. F.ö en mycket prisvärd och god produkt.

http://mmsports.se/product.php?productid=774
Citera
2011-07-14, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Det bästa du kan göra är att ersätta proteinpulver med EAA.
Vad har EAA för funktion då?
Citera
2011-07-14, 13:29
Medlem
Reaper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartGult
Vad har EAA för funktion då?
Skulle också lägga mina pengar på EAA ui din situation! (kör själv med det, dock inte pga laktosproblem)

Dess funktion kan du läsa om här:
https://www.flashback.org/t1031204
Citera
2011-07-15, 03:25
Medlem
Kanon Tack! Ska köpa det så fort jag hinner
Citera
2011-07-15, 08:31
Medlem
Sunners avatar
Vill minnas att Whey-100 och Isolate FX innehåller väldigt lite laktos. Vet inte hur mycket som är acceptabelt för dig men om du ska använda det som ett tillskott av protein så är det nog avsevärt mer praktiskt än EAA.
Citera
2011-07-15, 23:36
Medlem
GhostDivisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunner
Vill minnas att Whey-100 och Isolate FX innehåller väldigt lite laktos. Vet inte hur mycket som är acceptabelt för dig men om du ska använda det som ett tillskott av protein så är det nog avsevärt mer praktiskt än EAA.

Stämmer bra, har själv kört Isolate FX i några dagar nu och de funkar väldigt bra för mig.
Diet Fuel går också bra, dock blir magen lite mer uppsvälld på de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in