• 2
  • 3
2011-07-14, 19:26
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Uppenbarligen trodde jag du menade 3.000 för hela beståndet per vecka, läste väl snabbt.

Ja, det är ju efter 40 år TS vill ha pengarna, varför det för hans del inte verkar spela någon större roll när vinsten realiseras. Dessutom, även om ni inte tjänar så mycket på hyran betyder ju inte det att det är så för alla, s.a.s.

Nja, jag menar att utgifterna är relativa och att man visserligen gör en vinst, men det finns bättre saker att satsa på än att hyra ut. Iofs. är det väl idealiskt för TS, om han menar att han vill fördubbla sina inkomster på 40 år.
Citera
2011-07-14, 21:45
Medlem
Vad galet mycket pengar man skulle ha om man köpte aktier för pengarna, bara den årliga utdelningen om 40 år kommer vara

Aktier för 40 miljoner kommer om 40 år med 8% avkastning årligen vara värt 868 miljoner kronor. Då har jag inte räknat med att man återinvesterar utdelningen varje år som trots det skulle vara ca 26 miljoner bara år 2051...
Senast redigerad av Krullert 2011-07-14 kl. 21:49.
Citera
2011-07-16, 09:09
Medlem
Mittpunkts avatar
Det är med andra ord bäst att investera i följande tre områden för att få pengarna att växa efter mina önskemål:

- skog
- fastigheter
- aktier
Citera
2011-07-16, 09:17
Medlem
FetFulElaks avatar
Fast du verkar inte riktigt fatta vad folk skriver till dig... Vill du få dem att VÄXA under 40 år, eller vill du bara låta dem ligga och ticka? I det ena fallet får du ju spekulera på något sätt - aktier, skog, guld (och då finns ALLTID en en risk att det går åt helvete). I det andra fallet så sätt in dem på valfri solid bank med konto med minst 2.5% - då kan du ju plocka ut 80 miljoner om 40 år (men du måste förstå att inflationen i stort sett (troligen) ätit upp din vinst, och du kommer i praktiken ha samma summa).

Lycka till med sommarskolan!
Citera
2011-07-16, 09:27
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Fast du verkar inte riktigt fatta vad folk skriver till dig... Vill du få dem att VÄXA under 40 år, eller vill du bara låta dem ligga och ticka? I det ena fallet får du ju spekulera på något sätt - aktier, skog, guld (och då finns ALLTID en en risk att det går åt helvete). I det andra fallet så sätt in dem på valfri solid bank med konto med minst 2.5% - då kan du ju plocka ut 80 miljoner om 40 år (men du måste förstå att inflationen i stort sett (troligen) ätit upp din vinst, och du kommer i praktiken ha samma summa).

Lycka till med sommarskolan!

Om man kommer in på banken och säger att man vill låsa 40 miljoner kronor i 40 år så tror jag inte man får en ränta på 2,5% (eller du kanske tog en hypotetisk ränta bara?). Det går nog att förhandla fram en mycket bättre ränta vid ett sånt utgångsläge. Annars besöker man varje bank och slår ut dom mot varandra.
Citera
2011-07-16, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Om man kommer in på banken och säger att man vill låsa 40 miljoner kronor i 40 år så tror jag inte man får en ränta på 2,5% (eller du kanske tog en hypotetisk ränta bara?). Det går nog att förhandla fram en mycket bättre ränta vid ett sånt utgångsläge. Annars besöker man varje bank och slår ut dom mot varandra.

Allt ditt svammel är ju bara rent hypotetiskt och du har redan fått svar på din frågeställning vilket var att fördubbla pengarna över en 40-års period. Enkelt det kallas bankränta.

Jag har tidigare engagerat mig i någon annan av dina trådar där du skulle köpa ett bolag för 10milj med ett banklån, eftersom jag nu såg att du är berättigad socialbidrag/bostadsbidrag undrar jag vad du har för verklighetsanknytning egentligen?

Jag förstår inte riktigt din frågeställning, eftersom allting är hypotetiskt varför använder du då så stora belopp?
Vad vill du få ut av tråden egentligen?
Citera
2011-07-17, 09:19
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lottaw
eftersom jag nu såg att du är berättigad socialbidrag/bostadsbidrag undrar jag vad du har för verklighetsanknytning egentligen?

Inte från nästa Fredag.

Och varför all denna "du är en sämre människa än mig för att du är berättigad socialbidrag"? Finns tusen orsaker till varför människor lever eller är berättigad till socialbidrag och inte är man en sämre människa för det. Om någon går på a-kassa då bör den människan också vara sämre än andra. Man kanske lever på socialbidrag för att man inte är berättigad a-kassa. Finns som sagt många orsaker till varför.

Citat:
Jag förstår inte riktigt din frågeställning, eftersom allting är hypotetiskt varför använder du då så stora belopp?

Du förstår inte min frågeställning? Okej, då tar vi den åter igen.

40 miljoner kronor, vart bör dessa placeras för att dessa pengar om 40 år ska vara det dubbla?

Citat:
Vad vill du få ut av tråden egentligen?

Vart och hur man bör placera dessa pengar för att få dom växa till det dubbla. Men nu har jag fått svar på min fråga och det finns tre områden där jag kan placera dessa pengar.
Citera
2011-07-17, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Inte från nästa Fredag.

Och varför all denna "du är en sämre människa än mig för att du är berättigad socialbidrag"? Finns tusen orsaker till varför människor lever eller är berättigad till socialbidrag och inte är man en sämre människa för det. Om någon går på a-kassa då bör den människan också vara sämre än andra. Man kanske lever på socialbidrag för att man inte är berättigad a-kassa. Finns som sagt många orsaker till varför.

Nej men tittar man i din historik har du ju enligt egen utsago sparat ihop kring 100tkr vilket gör dig till en parasit i mina ögon.
Jag tycker det är sanslöst illa med folk som lyfter bidrag som vi andra får betala med våra löner när det finns pengar undanstoppade.

Jag har folk nära mig som är beroende av sina sjukbidrag då dom har obotliga sjukdomar som gör att dom inte funkar i vardagslivet, de försöker göra rätt för sig genom att jobba några timmar i veckan men klarar dessvärre inte mer hur mycket dom än vill.

Dom har fått meddelanden om prövning av indragna ersättningar och eftersom de är så dåliga orkar dom inte processa mer i målet.

Så ja, självklart stör det mig att du som verkar fullt arbetsför med massor av kreativa fantasier och som även har en bunt sparade slantar på banken indirekt tar deras sjukbidrag!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in