Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Inte från nästa Fredag.
Och varför all denna "du är en sämre människa än mig för att du är berättigad socialbidrag"? Finns tusen orsaker till varför människor lever eller är berättigad till socialbidrag och inte är man en sämre människa för det. Om någon går på a-kassa då bör den människan också vara sämre än andra. Man kanske lever på socialbidrag för att man inte är berättigad a-kassa. Finns som sagt många orsaker till varför.
Nej men tittar man i din historik har du ju enligt egen utsago sparat ihop kring 100tkr vilket gör dig till en parasit i mina ögon.
Jag tycker det är sanslöst illa med folk som lyfter bidrag som vi andra får betala med våra löner när det finns pengar undanstoppade.
Jag har folk nära mig som är beroende av sina sjukbidrag då dom har obotliga sjukdomar som gör att dom inte funkar i vardagslivet, de försöker göra rätt för sig genom att jobba några timmar i veckan men klarar dessvärre inte mer hur mycket dom än vill.
Dom har fått meddelanden om prövning av indragna ersättningar och eftersom de är så dåliga orkar dom inte processa mer i målet.
Så ja, självklart stör det mig att du som verkar fullt arbetsför med massor av kreativa fantasier och som även har en bunt sparade slantar på banken indirekt tar deras sjukbidrag!