Citat:
Ursprungligen postat av tuzzen
Nästan lika gamla då
Så länge det inte står ett specifikt företagsnamn på det som t ex " Larssons mekaniska" för då är det är det ett internt kort som bara gäller på den arbetsplatsen, står det inget företagsnamn så är det giltigt överallt, men du ska ha ett skriftligt körtillstånd av din arbetsgivare för att få köra truck så enbart truckkort är inte giltigt. Sen är det alltid upp till Ag att avgöra om du får köra eller inte i slutändan.
Nackdelen med dom gamla beteckningarna är att knappt någon känner till dom längre, men fullt giltiga. Sen på din behörighet för motviktstruck ( B1) får du köra hur stor motviktstruck du vill eftersom dom har tagit bort upp till 10 ton eller upp till 12 ton som det stog på vissa äldre.
Jo tack, det har jag märkt! Det är mer än ett ställe (kör lastbil så använder truck hos en myriad av företag vid lastning/lossning) som kikat på mig som att jag tryckt beviset hemma i källaren (att det är en papperslapp istället för de nya fancy i kreditkortsmodell gör saken inte bättre...)!
Nejdå, det enda företagsnamnet som står på är utbildningsfirman som anordnade kursen.
Får tacka för infon.
Citat:
Ursprungligen postat av Quagga
Dainea: Nytt är nu oxå att du måste gå repetitionsutb var femte år.
Aj fan, då behöver jag definitivt en sådan! Men hur lång är den (med tanke på att grunden var två dagar)?