2011-07-13, 19:13
Medlem
Hej jag har fått Diklofenak T 50mg, Panodil forte 1g och Ibumetin 600mg och undrar om man kan använda dessa för något vettigt?
Jag käkar Klomipramin nu innan mot depp/ångest, jag har inga lugnande om man drar några av varje+alkohol så borde man bli lite lugnare eller trots att det är smärtstillande?

Tack
Senast redigerad av markus1313 2011-07-13 kl. 19:21.
Citera
2011-07-13, 19:16
Medlem
dämpar inflammation är det enda den gör vettigt
Citera
2011-07-13, 19:20
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markus1313
Hej jag har fått Diklofenak T 50mg, Panodil forte 1g och Ibumetin 600mg och undrar om man kan använda dessa för något vettigt?
Jag käkar Klomipramin nu innan mot depp, men om man drar några av varje+alkohol så borde man bli lite lugnare eller trots att det är smärtstillande?

Tack

Naturligtvis går de att använda till något vettigt. Diklofenak är jättebra vid all slags smärta som orsakas av inflammationer (ryggskott, knäsmärta osv). Panodil och Ibumetin är också utmärkta smärtstillande preparat. Men om du med vettigt menar "flumma" så nej. De går inte att flumma på. Tar du för mycket får du bara ont i magen, kan bli allvarligare konsekvenser också. Läs bipacksedlarna, det står mycket intressant där!
Citera
2011-07-13, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Naturligtvis går de att använda till något vettigt. Diklofenak är jättebra vid all slags smärta som orsakas av inflammationer (ryggskott, knäsmärta osv). Panodil och Ibumetin är också utmärkta smärtstillande preparat. Men om du med vettigt menar "flumma" så nej. De går inte att flumma på. Tar du för mycket får du bara ont i magen, kan bli allvarligare konsekvenser också. Läs bipacksedlarna, det står mycket intressant där!

Har läst dom och risken med Diklofenaken+Klomipramin är "serotogent syndrom" på fass, mindre doser verkar ju inte så illa.
Jag är inte ute efter att flumma utan efter lugnande effekt
Citera
2011-07-13, 19:46
Medlem
VonUllas avatar
Nä det stillar bara smärtan. Ta en bärs istället
Citera
2011-07-13, 19:58
Medlem
PPPowernaps avatar
Jag har fått min bästa kick någonsin på 1 diklofenak + 2 Citodon!

Kicken bestod dock av att äntligen bli smärtfri efter en ledoperation...

Diklofenaken fungerade i det fallet som en typ av katalysator. Annars är det en medicin som är tillräckligt mild för att ge till nyförlösta mödrar...
Citera
2011-07-13, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonUlla
Nä det stillar bara smärtan. Ta en bärs istället

Tro mig jag har försökt, jag käkar antidepp för en anledning och alkohol gör det hela sämre

Citat:
Ursprungligen postat av PPPowernap
Jag har fått min bästa kick någonsin på 1 diklofenak + 2 Citodon!

Kicken bestod dock av att äntligen bli smärtfri efter en ledoperation...

Diklofenaken fungerade i det fallet som en typ av katalysator. Annars är det en medicin som är tillräckligt mild för att ge till nyförlösta mödrar...

Jag har inte ett dugg jäkla ont men Diklofenaken tillsammans med Panodilen ska ge viss deppåeffekt enligt FASS, oavsätt hur mycket man tar så blir man inte lugnare för det?
Senast redigerad av markus1313 2011-07-13 kl. 20:34.
Citera
2011-07-13, 20:55
Medlem
PPPowernaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markus1313
Tro mig jag har försökt, jag käkar antidepp för en anledning och alkohol gör det hela sämre

Jag har inte ett dugg jäkla ont men Diklofenaken tillsammans med Panodilen ska ge viss deppåeffekt enligt FASS, oavsätt hur mycket man tar så blir man inte lugnare för det?

Nej att du ska få en ångestdämpande effekt av Diklofenak kan du nog glömma. Varför fick du recept på det?
Citera
2011-07-13, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PPPowernap
Nej att du ska få en ångestdämpande effekt av Diklofenak kan du nog glömma. Varför fick du recept på det?

Ok, gammalt reccept efter en operation och hittade tabletterna tänkte kolla här innan jag slänger dom.
Får nog försöka få tag på lite benso istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in