Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sander
eh? har du mens eller?
Jag sa aldrig att de lämnade en efter en, påpekade att i din förklaring verkade det så.
Sedan insisterar jag på att oraklet och hans ögonfärg och vad han säger är fullkomligt irrelevant, så skippa honom. Säger detta av ren godhet så att du kan berätta historien bättre nästa gång. Tycker som sagt det var den bästa gåta jag läst så den förtjänar det. Dessutom är gåtan klurig nog i sig utan massa onödig info.
Jag fattade svaret själv men tänkte det var bättre att ge det svart på vitt. Hade inte kollat upp det om det inte var för att jag tyckte din förklaring var bristfällig och behövde bättras så att alla fick chans att fatta.
Point taken, men hoppas du förstår att efter mycket tänk och man lägger ner tid på att skriva ett (utifrån min synvinkel) så bra svar som möjligt, är det jävla tradigt när du börjar hacka på en direkt.
Låt oss gräva ner yxan och gå vidare, ok? *nods*
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Den där jävla Ingen Och Någon gåtan tjaffsas det livligt om just nu mellan mig och polaren.
Edit: Fattar inte ögon gåtan, inte ens när jag sett svaret, var gåtan ställd på fel sätt eller?
"Ingen Och Någon" gåtan, kan inte annat än instämma, dryg, inte på något sätt rolig samt nobrainer-gåtor undanbes
Hm, hur att förklara... denna gåtan med ögon...
Tänk dig att du och 49 andra personer är på en öde ö. Någon berättar för er alla att minst EN utav er har blåa ögon. Du har denna fakta i åtanke medan du inspekterar övriga personer på ön. Du ser att en kille, Petter, har blå ögon. Men i gryningen dag2 har Petter fortfarande inte lämnat ön. Utifrån detta drar du slutsatsen till att enda anledningen Petter inte lämnat ön, är för att minst en person TILL har blåa ögon. Vidare ser du på övriga 48 (minus Petter ûnt dig själv) att ingen av dem har blåa ögon. ALLT detta leder till den mycket adekvata slutsatsen: JAG HAR BLÅA VACKRA ÖGON.
Du lämnar därmed ön och sticker hem och sätter på din flickvän senare på kvällen dag 2. Gärna i 2an
Hoppas detta gjorde lösningen lite klarare för dig..