• 1
  • 2
2011-07-13, 01:57
Medlem
Jag har länge hållt mig till gamla pålitliga windows XP, som som jag ser det inte har ett enda minus förutom 1 sak. Det stödjer inte DirectX 10 och uppåt. Därför skaffade jag mig en windows 7 crack, men den verkar inte fungera så värst bra. Bland annat så har det redan efter 3 dagar börjat poppa upp rutor om att windows exemplaret är äkta.

Så för att slippa massa krångel med att byta ut filer och tanka hem en massa skit, så tänkte jag använda ett av de många gratis OperativSystem som finns. Frågan är bara vilket? Jag har övervägt mellan Linux mint och Ubuntu men jag hittar inte om något av dom stödjer DX11 och jag skulle gärna vilja få läsa erfarnheter från användare. Jag undrar också över huruvida jag kan installera dessa program via t.ex. Deamon tools.

Vilket Gratis OS är det bästa? Jag vill ju givetvis ha ett OS som man lätt kan installera och köra spel på, alla spel som man kunnat köra på windows.
2011-07-13, 02:06
Medlem
midnighttrains avatar
ehm.. asså vet du vad DirectX är egentligen?
2011-07-13, 02:07
Bannlyst
Har du inte använt Linux innan så tror jag du kommer återvända ganska snart om den enda anledningen är att du inte orkar fixa cracket.

fått för mig är idiotsäkert. http://antiwpa11.tk
Senast redigerad av saggeliten 2011-07-13 kl. 02:11.
2011-07-13, 02:08
Medlem
Ja det är en grafik drivrutin. Windows XP stödjer enbart fram till DirectX 9c.
2011-07-13, 02:08
Moderator
Protons avatar
Nej det finns inte något linux som out-of-the-box har stöd för DX11, däremot går det eventuellt att få det att funka med wine, men det är ju nåt annat. Förstår inte vad du menar med att installera dessa system via daemon tools? Varför inte ladda hem en dist, bränna ut den på skiva och starta den därifrån, eller om du nu kör installationen från en usb-sticka, det funkar säkerligen lika bra. Vad menar du alltså?
2011-07-13, 02:09
Medlem
w0nderbars avatar
Det låter på dig som att Windows räcker för dig. Du får helt enkelt ge dig iväg och köpa ett exemplar av w7 alternativt vänta till w8 . Det är inte jättemånga spel som stödjer något unixbaserat os, och om du ändå vill få det att fungera så är varken Wine eller CrossOver särskilt pålitligt.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=485462
2011-07-13, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Har du inte använt Linux innan så tror jag du kommer återvända ganska snart om den enda anledningen är att du inte orkar fixa cracket.

fått för mig är idiotsäkert. http://antiwpa11.tk

Du måste nog ha missförstått mig för alla cracks på din länk funkar till windows XP, inte till win7 :/

Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Nej det finns inte något linux som out-of-the-box har stöd för DX11, däremot går det eventuellt att få det att funka med wine, men det är ju nåt annat. Förstår inte vad du menar med att installera dessa system via daemon tools? Varför inte ladda hem en dist, bränna ut den på skiva och starta den därifrån, eller om du nu kör installationen från en usb-sticka, det funkar säkerligen lika bra. Vad menar du alltså?

Det windows 7 jag använder mig av nu installerade jag via Deamon tools, jag tänkte ifall det kunde gå med andra OS också, men om du säger så att inget har stöd får DX11 så får jag väl ge fan i det och hitta någon fungerande crack.........
2011-07-13, 02:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ellarzyy
Du måste nog ha missförstått mig för alla cracks på din länk funkar till windows XP, inte till win7 :/

Det windows 7 jag använder mig av nu installerade jag via Deamon tools, jag tänkte ifall det kunde gå med andra OS också, men om du säger så att inget har stöd får DX11 så får jag väl ge fan i det och hitta någon fungerande crack.........
Ganska säker på att samma gubbe som gjort den sidan har till alla windows. Kanske hittar om du går via stoned-vienna.com
2011-07-13, 08:27
Medlem
Zoms avatar
Du får väl vänta på att ReactOS mognar lite mer.
2011-07-13, 09:34
Medlem
macka-pärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellarzyy

Vad är det som hindrar dig att köpa ett Windows 7? 1000 spänn i inköp är väl inte så blodigt, det blir inte mer 40 spänn/mån om du använder operativet i två år.

Den bästa "cracken" är annars att modifiera BIOS:et på moderkortet tillsammans med en OEM:SLP-nyckel och certifikatfil. Inga modifierade filer behövs och Windows blir så äkta den kan bli.
2011-07-13, 10:04
Moderator
vhes avatar
Wines stöd för DX11 är näst intill obefintligt. Även stödet för DX10 är inkomplett. Man kör för det mesta DX9 när man spelar i Wine.
2011-07-13, 12:05
Medlem
Hörde för ca ett år sedan att de håller på att porta DirectX, inte Microsoft då utan något annat som i praktiken skulle vara som native stöd i Wine men än så länge bör du väl hålla dig till Windows, ladda bara ned Windows 7, det är mindre krångel att cracka det än att lära dig ett helt nytt operativsystem om du ändå inte kommer kunna uträtta allt du vill med det.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in