2011-07-12, 19:32
Bannlyst
Jag har en brorsson som är lite speciell av sig, han har nedsatt IQ, går på särskola men i övrigt är han helt "normal", dvs han kan snacka som en vanlig människa, han uppfattar saker som de flesta, men han är dock sämst på saker där man måste .. tänka, matematik, engelska, etc, alla skolämnen är han sämst i. Han har någon form av "psykisk sjukdom", en väldigt svag form, vet dock inte vad det är. Han har även adhd.

Hur som helst, han får för sig saker ofta, han kommer på idéer å sen lurar han sig själv att det är sant. Nu har han fått för sig att han vill in på behandlingshem för droger för han har hört nånstans att det verkar kul, han var idag till någon soc kärring och sa att han testat GBL för 2 månader sedan (vilket är sant), han har testat det 2ggr men har absolut inget beroende, han sa dock att "om det finns tillgängligt så kan jag inte hjälpa mig själv från att ta!!!), han är 18 år gammal och som sagt, lite speciell av sig.

Hur tror ni det kommer gå? Kommer han att åka in på nåt, och isf vad? Hur ser behandlingshemmen ut för någon sån som han, och vad får man följa för.. "program" ?

tackar
Citera
2011-07-12, 20:41
Medlem
Vilken stjärna !

Han kanske får börja gå på öppenvården eller nått i den stilen om han tjatar lite.
Lycka till
Citera
2011-07-12, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zo7ar
Vilken stjärna !

Han kanske får börja gå på öppenvården eller nått i den stilen om han tjatar lite.
Lycka till

Han är totalt blåst, å får skumma idéer hela tiden.

Öppenvården? Vad är det? :P
Citera
2011-07-12, 21:09
Medlem
BenAsslicks avatar
Hah, soctanten lär ju bara göra så han får börja pissa ett tag.. Och då måste han börja knarka på riktigt för att bli inlagd nånstans.
Citera
2011-07-12, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Hah, soctanten lär ju bara göra så han får börja pissa ett tag.. Och då måste han börja knarka på riktigt för att bli inlagd nånstans.

Tänkte det jag också. Han är totalt nollad, han tror verkligen att behandlingshem är nån form av summer camp eller nåt, samt så tror jag han vill verka "cool" å kunna skryta om att han suttit på hem, haha.

Aja, ska bli kul å se vad som blir av detta.
Citera
2011-07-13, 15:24
Bannlyst
I dag säger han till mig att han hade en "avtändning" igår också, notera, han har testat gbl 2ggr å det var för ungefär 2 månader sen. Och igår fick han, enligt han själv, en "Avtändning"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in