• 1
  • 2
2011-07-12, 21:18
Medlem
Någon som vet?
Citera
2011-07-12, 21:25
Medlem
hataallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nico23
Någon som vet?

som kabeltattaren sa så behöver du inte slutmotstånd. kanske var viktigare förr då det var analogt. skuggbilder och brus får du inte i bilden när det är digitalt. men i vilket fall som helst så spelar det ingen roll om du köper ett slututtag. det är det du ska göra så du slipper den höga dämpningen.
Citera
2011-07-12, 21:37
Medlem
okej så du menar att jag bara behöver ett serieuttag där det sedan går vidare en kabel till ett slututtag så är allt klart eller är det något mer jag behöver tänka på?
Citera
2011-07-12, 21:39
Medlem
hataallas avatar
Citat:
okej så du menar att jag bara behöver ett serieuttag där det sedan går vidare en kabel till ett slututtag så är allt klart eller är det något mer jag behöver tänka på?

då ska det fungera.
Citera
2011-07-12, 21:43
Medlem
Kabeltattarens avatar
Ärligt talat, du har inte en aning om hur sakerna funkar, så varför inte lämna över det till någon som kan? Då hade det dessutom redan varit löst och du hade sluppit spamma forumet med massa onödiga bumpar.
Citera
2011-07-12, 21:44
Medlem
Kan du länka till något sida där jag kan få tag i serie och slututtag för SAT/R/TV så vore det bra.
Citera
2011-07-12, 21:49
Medlem
hataallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kabeltattaren
Ärligt talat, du har inte en aning om hur sakerna funkar, så varför inte lämna över det till någon som kan? Då hade det dessutom redan varit löst och du hade sluppit spamma forumet med massa onödiga bumpar.
+1

Citat:
Kan du länka till något sida där jag kan få tag i serie och slututtag för SAT/R/TV så vore det bra.

http://www.satpro.se/?id=10801&ucat_...div=108&show=1
Citera
2011-07-12, 21:57
Medlem
jo jag vet hur man gör men jag ville få saker och ting bekräftat och det har jag fått. Orkar inte ringa en antenninstallatör för att sätta i några uttag. Tack för hjälpen så länge.
Citera
2011-07-13, 21:57
Medlem
DennisOlofs avatar
? Varför ska TS seriekoppla för. Enda gången man har nytta av det är ju om man har t.ex. kabel-TV från Tele2, Comhem eller liknande. Men det är ändå inte att föredra eftersom denna typ av installation har tekniska begränsningar.

TS ska istället dra en egen kabel till varje uttag från en central punkt, då har du möjlighet att i efterhand t.ex. utöka befintlig anläggning med flera uttag som har signal från viasat, canal digital. Har du bara boxer just nu så kanske du eller någon annan i framtiden vill använda sig av parabol och har man seriekopplat så sitter man fast i den tekniska lösningen.

Dessutom om man drar en kabel till varje uttag, behöver man inte några specialuttag, då kan du köpa allt från t.ex. kjell osv. TV-uttag med inbyggt slutmotstånd, förstärkare, koaxialkabel, kontakter, osv. Varför göra det svårt för sig eller välja en teknisk lösning som har begränsningar, när TS har möjlighet att välja. Ska nog låta bli att svara nästa gång, börjar bli för mycket trådar om dessa saker man redan kan hitta i forumet om man söker
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in