2011-07-12, 13:46
Medlem
MacTheQuackAttacks avatar
Skaffade mig nyligen denna adapter fr att kunna se p film via min MacBook Pro 11" p en Sony Bravia 42". Nr jag kopplar ihop adaptern, hdmi-kablen med TVn hnder.. ingenting. Fr en snabb "blue-screen" och sen r allt som vanligt igen. Har provat koppla ur kablen, stnga av tvn men inget funkar.

Ngon som vet hur jag kan lsa detta?
Citera
2011-07-12, 14:53
Medlem
Stewie_griffins avatar
Macbook pro? 11 tum? Har du en air mjligen? Har du strmfrsrjning till datorn, det behvs p min MBP 15" men det har med grafikkortsvxlingen att gra..
Citera
2011-07-12, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stewie_griffin
Macbook pro? 11 tum? Har du en air mjligen? Har du strmfrsrjning till datorn, det behvs p min MBP 15" men det har med grafikkortsvxlingen att gra..

Oj, 13" menar jag ju sklart.. Jag provade att stta i strmkabeln nu men det funkar fortfarande inte. P instruktionerna jag fick med str det att jag ska g in p ljud och ndra till "built in HDMI output" men ngot sdant val kan jag inte gra .. ? brjar lukta fabriksfel?
Citera
2011-07-12, 15:18
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacTheQuackAttack
Oj, 13" menar jag ju sklart.. Jag provade att stta i strmkabeln nu men det funkar fortfarande inte. P instruktionerna jag fick med str det att jag ska g in p ljud och ndra till "built in HDMI output" men ngot sdant val kan jag inte gra .. ? brjar lukta fabriksfel?

Sitter inte hemma p min mac atm, men kan du g in och kolla om du fr upp fler n en display, s att datorn ens knner av att ngot kopplas in. Kan ju vara "fel" p TVn ocks, ven om det r mindre troligt.

Har aldrig haft problem med att f igng bilden frn min miniDP->HDMI, ljudet var det dremot lite problem med hos en kompis. Men aldrig hos mig...
Citera
2011-07-12, 15:36
Medlem
Citat:
Sitter inte hemma p min mac atm, men kan du g in och kolla om du fr upp fler n en display, s att datorn ens knner av att ngot kopplas in. Kan ju vara "fel" p TVn ocks, ven om det r mindre troligt.

Har aldrig haft problem med att f igng bilden frn min miniDP->HDMI, ljudet var det dremot lite problem med hos en kompis. Men aldrig hos mig...

Den verkar inte knna av att ngot kopplas in.. Jag har ett PS3 kopplat till en HDMI-port (som funkar kalas bra) och provade dennes ingng, men samma sak dr - bluescreen en kort sekund, sen som vanligt igen. Provade att ska efter bildskrmar, men det hnder ingenting.

Kan det nd vara problem med TVn?
Citera
2011-07-12, 15:45
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacTheQuackAttack
Den verkar inte knna av att ngot kopplas in.. Jag har ett PS3 kopplat till en HDMI-port (som funkar kalas bra) och provade dennes ingng, men samma sak dr - bluescreen en kort sekund, sen som vanligt igen. Provade att ska efter bildskrmar, men det hnder ingenting.

Kan det nd vara problem med TVn?

Du fr inte "blue screen", det r att macen knner att en ny skrm kopplats in och "kalibrerar om" sig fr detta. Men hittar den inget s r ju ngot definitivt fel.

Nr jag har haft mitt ps3 inkopplat s fr jag vldigt dlig bild p TVn nr jag sedan kopplar in min dator. Var samma nr jag hade PC.. men bara att starta om TVn d. Ngot snt hr har jag inte hrt om, antagligen fel p adaptern eller porten p datorn. Vad har du fr HDMI-kabel? version?
Citera
2011-07-12, 16:02
Medlem
Citat:
Du fr inte "blue screen", det r att macen knner att en ny skrm kopplats in och "kalibrerar om" sig fr detta. Men hittar den inget s r ju ngot definitivt fel.

Nr jag har haft mitt ps3 inkopplat s fr jag vldigt dlig bild p TVn nr jag sedan kopplar in min dator. Var samma nr jag hade PC.. men bara att starta om TVn d. Ngot snt hr har jag inte hrt om, antagligen fel p adaptern eller porten p datorn. Vad har du fr HDMI-kabel? version?

Aha! Men d registrerar den ju ngot iaf..
Lter konstigt det dr ocks..

jag har en http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=508084 sdan
jag fr vl hra med Moshimonde eller komplett.se om hjlp kanske

Jag gr en programuppdatering nu, (gjorde en i sndags ocks..) skte efter uppdatering nu, s nu installerar den lite nytt. hoppas hoppas det funkar efter detta nu...

Vafalls?! Nu tog jag ps3ans HDMI kabel och kopplade in med adaptern s funkar det .. Nu sitter den allts i 1a ingngen( har 4 st) , provar 2a men dr funkar den inte.. sger "Fel sign.frekv" ?

r det kabeln i sig d kanske?
Senast redigerad av MacTheQuackAttack 2011-07-12 kl. 16:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in