• 1
  • 2
2011-07-11, 22:18
Medlem
tengilforlifes avatar
Sitter och kollar på dokumentär om Queens och när jag såg Freddie slog tanken mig att personen som gav Freddie aids borde varit världens mest okända kända människa dvs alla vet att han finns men ingen vet vem han är? Någon som vet vem mannen är som freddie låg med, som gav honom aids? Eller fick han aids på nåt annat sätt?
Citera
2011-07-11, 22:23
Bannlyst
Queen...

Med all säkerhet Jim Hutton...
Citera
2011-07-11, 22:24
Medlem
Noetlovskijs avatar
Med tanke på att Freddie, enligt dokumentären, levde ett, ska vi säga promiskuöst, singelliv så tror jag inte ens han själv vet. Jag tänker mig att han hade extreeeemt många partners.

Huruvida användaren ovan mig har rätt har jag ingen aning om. Vet inte vem Jim Hutton är och är inte så insatt hellet.
Senast redigerad av Noetlovskij 2011-07-11 kl. 22:28.
Citera
2011-07-11, 22:28
Medlem
tengilforlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Med tanke på att Feddy, enligt dokumentären, levde ett, ska vi säga promiskuöst, singelliv så tror jag inte ens han själv vet. Jag tänker mig att han hade extreeeemt många partners.
Men någon borde kommit ut i tidningen "Jag låg med Freddie Mercury". Det är en riktigt bra story! Det måste finnas ryckten om vem det var? Det måste finnas någon som gått ut och sagt att den legat med freddie?
Citera
2011-07-11, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tengilforlife
Sitter och kollar på dokumentär om Queens och när jag såg Freddie slog tanken mig att personen som gav Freddie aids borde varit världens mest okända kända människa dvs alla vet att han finns men ingen vet vem han är? Någon som vet vem mannen är som freddie låg med, som gav honom aids? Eller fick han aids på nåt annat sätt?

Alltså Freddie Mercury var ju en bögarnas Lemmy.
Han måste ha legat med varenda bög i västra europa och USA.

Så; go figure hur han fick AIDS...
Citera
2011-07-11, 22:35
Medlem
Mercury var väldigt privat av sig så jag tvivlar på att det någonsin har blivit offentligt vem som smittade honom, om han ens visste det själv. Han erkände väl inte ens att han hade AIDS utan det bekräftades först efter att han dog?

Jim Hutton tror jag då rakt inte på eftersom han själv aldrig fick AIDS utan dog av något helt annat. Vi kommer nog aldrig få veta var smittan kom ifrån.
Citera
2011-07-11, 22:41
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Med tanke på hur han levde är sannolikheten hög att han hade sex med ett antal partneras som hade AIDS så det är nog inte så lätt att bena ut vem som var "skyldig".
Citera
2011-07-11, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Med tanke på att Freddie, enligt dokumentären, levde ett, ska vi säga promiskuöst, singelliv så tror jag inte ens han själv vet. Jag tänker mig att han hade extreeeemt många partners.

Det är sannolikt så det ligger till. Freddie kunde inte ha någon aning om när och av vem han blev smittad.

Citat:
Huruvida användaren ovan mig har rätt har jag ingen aning om. Vet inte vem Jim Hutton är och är inte så insatt hellet.

Jim Hutton var Mercurys fasta(?) partner under de senaste åren av hans liv. Kan knappast varit han som smittade Freddie. Har för mig att Freddie har sagt att han inte han hade sex med någon annan än Jim under deras år tillsammans, vilket betyder att han måste ha blivit hiv-smittad redan före 1984 då de träffades. Här en artikel:
http://news.mibba.com/Entertainment/...ton-Dies-At-60
Senast redigerad av Oilkink 2011-07-11 kl. 22:47.
Citera
2011-07-11, 22:45
Medlem
Jag var övertygad om att det var Rudolph Nurejev, rysk balettdansör.
Men då det står att han dog 2 år efter Freddie kanske det var tvärtom eller har denna sjukdomen olika långa faser beroende på individ(kanske en urdum fråga)
Citera
2011-07-11, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tengilforlife
Någon som vet vem mannen är som freddie låg med, som gav honom aids? Eller fick han aids på nåt annat sätt?

Vän av ordning vill påpeka att man inte får AIDS, utan man får HIV. Sen utvecklas HIV till AIDS, men det tar ju ett antal år.
Senast redigerad av choclate 2011-07-11 kl. 23:15.
Citera
2011-07-11, 23:22
Medlem
Flashbackhorans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geuse
Jag var övertygad om att det var Rudolph Nurejev, rysk balettdansör.
Men då det står att han dog 2 år efter Freddie kanske det var tvärtom eller har denna sjukdomen olika långa faser beroende på individ(kanske en urdum fråga)

Ja det beror på hur starkt immunförsvar du har och om du hade otur, oftast så blev de smittade av nån annan sjukdom också tex en allvarligare förkylning som triggade igång AIDS sen kunde det gå ganska fort för dem att dö...i dag finns det så mycket mediciner så de flesta kan leva ett normalt långt liv.
Citera
2011-07-12, 01:06
Medlem
På den tiden (innan alla bromsmediciner etc.) kunde det gå förbaskat fort från det att man fått HIV till det att det blev AIDS och slutligen till det att man dog i någon efterföljande sjukdom. Väldigt lite var känt om AIDS på det tidiga 80-talet (som inte ens lydde under detta namn då, utan kallades GRID = Gay-related immune deficiency). Många av den tidens musiker avled följaktligen, som t.ex. Patrick Cowley, Sylvester, Klaus Nomi etc. (Intressant nog utgör Holly Johnson ett unikt undantag då han smittades på den tiden men ännu lever). Att Freddy Mercury haft ett snabbt sjukdomsförlopp så således föga överrsakande, dock är det känt att han var sjuk under en tid men höll detta för sina närmaste. Bandet visste emellertid om att Mercury var väldigt sjuk och var döende redan när de sepalde in sista albumet, vilket Brian May vittnat i "Champions of the World".

Om Freddy Mercury liv och leverne kan man tycka vad man vill, men till saken hör att han betedde sig ganska svinaktigt mot sin partner Jim Hutton efter sin död. Hutton var nämlogen den som skötte och vårdade Mercury när han var som sjukast fram till hans död, trots detta valde Mercury att exkludera honom från sitt testamente och gav istället allt till sin ungdomskärlek och den kan kallade sitt livs stora kärlek (och som bland annat refereras till i Queenlåten "Love of My Life") - en kvinna!!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in