2011-07-11, 21:40
Medlem
Hej!

Mitt Swedbank-kort är efter några års användande redigt utslitet och på sistone har jag t.o.m. haft problem att betala med det. Till helgen drar jag på tågluff genom Europa och känner att det kan vara bra att ha ett kort som fungerar. Eftersom att det är 2011 så förmodar jag att det går att beställa ett nytt kort på Swedbanks hemsida utan att behöva vända sig till bankkontoret eller någon jobbig telefonbank.

Jag undrar därför om någon vet om man kan göra detta på webben? Kommer Swedbank att debitera någon avgift för att jag vill ha ett nytt kort?

M.v.h. Petrelli

P.S.

Swedbank skriver här att man kan vända sig till telefonbanken (får göra det imorgon om inte någon kan förklara hur man göra detsamma online) - http://www.swedbank.se/privat/kort-o...=OID_349931_SV

D.S.
Citera
2011-07-11, 21:42
Medlem
Mr.Maazes avatar
Citat:
Behöver du av någon anledning ett nytt kort eller om du har upplevt problem med att använda ditt kort vänder du dig till telefonbanken, om du är ansluten till personlig service, eller till ditt närmaste bankkontor.

Telefonbanken når du på 0771 - 22 11 22.

Vad är problemet? Det står ju hur du skall gå tillväga för att få ett nytt kort.

Mr.Maaze
Citera
2011-07-11, 21:44
Bannlyst
Ring in (hur jobbigt kan det va?) och säg att du tappat bort den så får du en ny och fräsch med ny design!

Har gjort det 3-4 gånger och aldrig fått nån avgift men beror kanske på vilket kort man har, har själv maestro
Citera
2011-07-11, 21:47
Medlem
Nirps avatar
Gå in på "kontakta oss" eller hur de nu skriver, så skickar du ett meddelande och skriver att ditt kort är slitet och du vill ha ett nytt. Kostar ingenting och du får ett kort med samma kod som tidigare. Jag är duktig på att slita på mina kort, brukar få ett nytt i halvåret. Har också swedbank för övrigt, brukar bara ta ett par dagar att få det nya kortet, men känns ju lite sådär att du _måste_ ha det till helgen. :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in