2011-07-11, 21:01
Medlem
Tjenare! jag och några polare har byggt ett riktigt armbrytarbord och håller på att köra som galningar nu den senaste tiden och det börjar kännas rätt rejält i armar och armbågar! haha

Jag är väldigt svår att få ner. Kan låsa min arm och bara hålla emot nästan hur länge som helst
men när det kommer till att trycka så är jag otroligt svag.. så jag undrar hur jag ska träna upp just "tryck kraften"?

Stavar som en kratta jag vet..
Citera
2011-07-11, 21:05
Medlem
EfterBlivandes avatar
Fan jag har samma problem kan bara låsa och vänta ut tills dom andra blir trötta. Vill också ha svar
Citera
2011-07-11, 21:14
Medlem
Typiskt senario: min polare Felix lutar sig tillbaka och segar som fan medans jag nästan lutar min tunga feta överkroppåt vänster för mer motvikt soch så sitter vi i den positionen i en minut och så går det upp och ner och upp och ner tills han äntligen får så ont i armen att hn ger up. Så hur fan tar man sig förbi "låsta armar"?
Citera
2011-07-11, 21:21
Medlem
det är helt sjukt.. jag skulle typ kunna stå och käka samtidigt så lite måste jag anstränga mig blir nästan inte trött iheller.. efter 2-3 min visst men brukar förlora för jag blir rastlös och försöker trycka och min chans att låsa den försvinner.. detta gäller ej dock alla dem som är överlägset bättre än mig slår ner mig som en vante
Citera
2011-07-11, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimpim22151
det är helt sjukt.. jag skulle typ kunna stå och käka samtidigt så lite måste jag anstränga mig blir nästan inte trött iheller.. efter 2-3 min visst men brukar förlora för jag blir rastlös och försöker trycka och min chans att låsa den försvinner.. detta gäller ej dock alla dem som är överlägset bättre än mig slår ner mig som en vante

Så du menar att du vinner över de som är svagare än dig och förlorar mot de som är starkare. låter ju helt sjukt?!

Nä men ärligt, ingen av er har teknik, så det är väl inte så konstigt?
Citera
2011-07-11, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axello
Så du menar att du vinner över de som är svagare än dig och förlorar mot de som är starkare. låter ju helt sjukt?!

Nä men ärligt, ingen av er har teknik, så det är väl inte så konstigt?

Överlägset starkare.. dem som är starkare kan jag med ta ner om jag låser länge nog.. och teknik använder vi.. läser mycket tränar mycket osv vi är långt ifrån proffs men vi står ej med raka handleder om vi säger så..
Citera
2011-07-12, 00:24
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Explosivitet. Kolla lite armbrytningsfilmer så ser du hur länge en match varar. några sekunder sen är det över.

Armbrytning är en hel vetenskap och jag är ingen expert utan fyllebryter bara som alla andra.

Men har dock börjat inse vissa saker. Att segt bryta ner någon kräver att man är rejält stark i armarna. Det gäller att satsa allt på ett kort. Samma som ett maxlyft på gymmet.

Några andetag och finna greppet. Djupt andetag och kläm till med handen. handleden rak/litevinklad neråt. Ta i för kung och fosterland under några sekunder. Här märker man om man komemr vinna eller inte beroende på hur långt du får ner han. kommer man bara ner till en viss vinkel så klarar den andre inte att dra upp sina arm igen utan man kan trycka med överkroppen för att få ner sista biten av armen. och man måste alltid hålla överkroppen parallelt med armen, följa med framåt så man använder hela kroppen.

Så vinner du inte efter dina 10-12 sekunder i början så kan du lika väl ge upp och erkänna dig besegrad.
Citera
2011-07-12, 04:33
Medlem
Pankreatits avatar
Samma här: fylle/vardagsrumsbrytare.

Satsar på att vinkla handleden relativt mycket och hålla kroppen så nära som möjligt utan att tappa balans. Sedan försöker jag kasta/dra mig bakåt från motståndaren för att försöka räta ut dennes arm så mycket det går. Efter det försöka vrida/pressa ner armen. Detta ska gå så snabbt och explosivt som möjligt. De flesta reagerar då med att försöka hålla emot och drar sig bakåt istället för att följa med, då är vinsten oftas ett faktum.
Styrka i underarmar är viktigt, biceps också bra om man kommer till undreläge, där är jag för det mesta körd dock. Det jobbigaste är att bryta mot någon med stora och starka händer och långa armar.
Man kan bryta ner betydligt större och starkare personer om dessa inte har nämnvärd teknik.
Citera
2011-07-12, 09:36
Medlem
Kreatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankreatit
Satsar på att vinkla handleden relativt mycket och hålla kroppen så nära som möjligt utan att tappa balans. Sedan försöker jag kasta/dra mig bakåt från motståndaren för att försöka räta ut dennes arm så mycket det går. Efter det försöka vrida/pressa ner armen.
Oh, you're one of those fuckers, helvete vad jag hatar den taktiken
Citera
2011-07-12, 10:39
Medlem
Pipharens avatar
Underarmarna helt klart. Det kan se ut att biceps jobbar, men det är väll m. brachialis och m. brachioradialis som jobbar eftersom man håller samma grepp som i hammercurls?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in