2011-07-11, 19:15
Medlem
Lars Ohly påstår i en interjuv i DI.se att han inte har några pengar:
Citat:
.Så hur har du dina pengar placerade?
”Jag har ju inga – jag har ju skulder. Om jag har några kronor över så går de till ett sparkonto. Men skulderna på bostadsrätten uppgår väl till 2,4 miljarder, nej miljoner.

Alla dina besparingar går till ett bankkonto?
”Ja, men jag har inga. Det växer som mest till 15.000 till 20.000 innan jag gör av dem. Då kanske vi åker på semester, Åsa och jag. De mesta pengarna vi har just nu använder vi till att investera i vår sommarstuga som ännu inte har fått in rinnande vatten. Har vi några pengar över så går de till att gräva för en avloppslösning i Gnesta.”

Kan det verkligen stämma?

Någon som vet vad hans fastigheter mm är värda och hur mycket han och hans fru tjänar ihop?

Vad gör han med alla sina pengar, han måste ju scora åtminstonde 50 stora i månaden??

Citat:
Om jag har några kronor över så går de till ett sparkonto
.. låter som han lever på fattigpension i Rumänien.

Hur kan folk ta detta miffot på allvar? Hur lyckas man vara pank efter 15-20 år som höginkomsttagare
Senast redigerad av spartak 2011-07-11 kl. 19:22.
Citera
2011-07-11, 19:18
Medlem
St.Mosess avatar
Detta stämmer säkert men att han är pank visar att han lever över sina tillgångar. Dvs belånat sig för att slippa multikulti då ett lån på 2,4miljoner troligen inte avser en etta i Rosengård och sommarstugan är väl knappast en kolonilott i Tensta?
Citera
2011-07-11, 19:19
Medlem
Dreijers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spartak
Lars Ohly påstår i en interjuv i DI.se att han inte har några pengar:

Kan det verkligen stämma?

Någon som vet vad hans fastigheter mm är värda och hur mycket han och hans fru tjänar ihop?

Vad gör han med alla sina pengar, han måste ju scora åtminstonde 50 stora i månaden??

.. låter som han lever på fattigpension i Rumänien.

Hur kan folk ta detta miffot på allvar? Hur lyckas man vara pank efter 15-20 år som höginkomsttagare

Kan man ta någon från VPK på allvar?
Citera
2011-07-11, 19:21
Medlem
http://www.expressen.se/nyheter/1.18...jd-med-vinsten

600 stora i vinst, skatt 30% = 400.000 netto... plus att gubben bor i en BR för 4+ miljoner.

Han måst ju förfan ljuga.. eller skänker han så mycket kanske?
Citera
2011-07-11, 19:23
Medlem
Citat:
Vi vänsterpartister betalar ju partiskatt. Varje riksdagsledamot betalar först och främst 1.000 kronor till partiet av skattade pengar. Därutöver tror jag att nästan alla vänsterpartister betalar till Fristadsfonden som är en fond för flyktingar och Läkare utan gränser, och liknande.”

Han måste ju skänka bort det mesta av sin lön? Såvida hans fru inte är shoppoman och arbetslös.
Citera
2011-07-11, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St.Moses
Detta stämmer säkert men att han är pank visar att han lever över sina tillgångar. Dvs belånat sig för att slippa multikulti då ett lån på 2,4miljoner troligen inte avser en etta i Rosengård och sommarstugan är väl knappast en kolonilott i Tensta?

Nej, han bor inte med invandrare. Han hatar dem precis som alla andra i riksdagen. Det är typ 1-2 vänstepartister som "bor" i ghettot, eller har en extra lägenhet där kanske man ska säga.

Han barn går på etniskt svensk skola.

Men vad kan han nya lägenhet vara värd, ifall den är värd 4 miljoner som den gamla så måste han ju ha amoterat av 1,4 miljoner på 12 månader. Och då är det lite fult att prata om "ett par kronor över" när man snittamoterar 100 papp i månaden eller slänger upp 1 mille i kontantinsats.
Citera
2011-07-11, 19:51
Medlem
Han uppbär riksdagsmans lön. dra bort 30% skatt på det så blir det... Juholt däremot tjänar lika mycket som reinfelt.
Citera
2011-07-11, 19:56
Medlem
Lars Ohly drar in 74000;- brutto, jämnfört med dom andra partiledarna som drar in mellan 120.000-130.000;- brutto i månaden...

Lars Ohly's dotter går även på en privat skola. Fast han föraktar dom så mycket.

Kan även tillägga han gick ju ut i tidningen för något år sen att han var helt bestört hur hans lägenhet hade kunnat gå upp i värde med nästan 1.5 miljon på 6 år. (någon flåttig vindsvåning?)....
Citera
2011-07-11, 20:08
Medlem
damparnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Han uppbär riksdagsmans lön. dra bort 30% skatt på det så blir det... Juholt däremot tjänar lika mycket som reinfelt.

Får han ingen lön från partiet? Känns konstigt om han inte skulle få det...

Han lär ju sätta in pengarna på pensionskontot och ifall han skänker pengar går de till afa, syndikalister, ung vänster och expo...
Citera
2011-07-11, 20:43
Medlem
Tjaa,hade det varit bättre att skänka pengar till Timbro?
Citera
2011-11-06, 00:24
Medlem
Jag avskyr Vänsterpartiet mest av riksdagspartierna, men kan meddela att han skänker en stor del av sin lön till sitt VPK.
Deras (f.d.?) representant i EU-parlamentet skänkte halva sin nettolön till partiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in