2004-11-03, 01:14
Medlem
snapcases avatar
Jag fick "The fog" levererad idag och passade på att visa en klassiker inom 80-talsskräcken för sambon men hon var som vanligt otacksam. Nåväl, hon är en highbrowbarbar som inte förstår att uppskatta amerikansk thrash när den är som bäst. Kollar man hans filmografi hittar man ju en mängd coola rullar. Mina favoriter:
Assault on Precinct 13 (1976)
Big Trouble in Little China (1986)
Fog, The (1980)
Escape from New York (1981)
Halloween (1978)
In the Mouth of Madness (1995)
Thing, The (1982)
Det är en rätt imponerande lineup när det gäller film.... Synd bara att allt har gått åt helskotta efter In the mouth of madness. Vampires och Ghosts of mars suger pung och H20 vill jag inte ens prata om. nej Jag bestället The thing och escape from N.Y på DVD istället (tänker se dom själv den här gången).
Citera
2004-11-03, 01:50
Medlem
Vintersömns avatar
Såg också The Thing rätt nyligen. Riktig klassiker!
Citera
2004-11-03, 01:56
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintersömn
Såg också The Thing rätt nyligen. Riktig klassiker!
Kurt Russel när han var hård och cool! Fan att Carpenter fuckade upp Escape from L.A. Plissken är ju en av de hårdaste hjältarna nånsin.
Citera
2004-11-03, 02:09
Medlem
Vintersömns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Kurt Russel när han var hård och cool! Fan att Carpenter fuckade upp Escape from L.A. Plissken är ju en av de hårdaste hjältarna nånsin.
Helt sant. Fast jag tycker Escape from L.A. brukar få oförtjänt dåliga omdömen. Den hade kunnat gjorts bättre, men jag tycker den faktiskt var rätt OK ändå. Fast vi får komma ihåg att det var rätt länge sedan jag såg den.
Citera
2004-11-03, 02:38
Medlem
Mack Bolans avatar
John Carpenter är en av mina absoluta favoritregissörer. Jag hoppas ständigt på att han i hans "nästa film" ska ha hittat tillbaka till den där guldformen han var i under 70/80-talen då han levererade kultklassiker på löpande band. Men man börjar ju nästa ge upp hoppet nu..
Citera
2004-11-03, 02:45
Medlem
Boogaloos avatar
Jag har bara sett Assault on Precinct 13 och Halloween, och den första är ju direkt dålig.

Måste ta och se Escape from N.Y och The Thing någon gång...
Citera
2004-11-03, 07:38
Medlem
GreenManalishis avatar
They live

med Roddy Piper i huvudrollen är ju en klassiker
Citera
2004-11-03, 09:59
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintersömn
Helt sant. Fast jag tycker Escape from L.A. brukar få oförtjänt dåliga omdömen. Den hade kunnat gjorts bättre, men jag tycker den faktiskt var rätt OK ändå. Fast vi får komma ihåg att det var rätt länge sedan jag såg den.

Såg du inte den dataanimerade hajen i undervattensscenerna?

Annars så håller jag med om att hans filmer är bra. Favoriterna är The Thing och They Live.
Citera
2004-11-03, 13:54
Medlem
Vintersömns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Kommer inte ihåg någon haj. Som sagt så var det väldigt länge sedan jag såg den...
Citera
2004-11-03, 14:23
Medlem
Fula Gubbens avatar
Carpenter har gjort massor av dynga som "Big Trouble In Little China", en film för amerikanska 10-åringar som lanserades som vuxenfilm i Sverige, varför Fula Gubben gick och såg den

Samt givetvis ett halvdussin klassiker från "Halloween" och framåt... "Flykten från New York" är möjligen hans allra bästa, en riktig SF-klassiker som blev stilbildande. Vampyrfilmen han gjorde med James Woods var rätt skoj med trashig känsla och suveräna Mexiko-miljöer. "The thing" såg jag på bio 1982 tillsammans med ett gäng 16-åriga tjejer som var impade av min oberörda attityd (egentligen var jag lika skärrad som de)... ah, det var tider. Scenen med käftarna som kommer upp ur bröstkorgen glömmer man inte i första taget, liksom det avhuggna huvudet som får spindelben och knallar iväg.

Respekt.

- F.G

Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein

Annars så håller jag med om att hans filmer är bra. Favoriterna är The Thing och They Live.
Citera
2004-11-03, 14:39
Medlem
Paul Tibbetss avatar
The Thing och Escape from New York är ju riktiga klassiker såg dom bägge för inte så länge sedan.
Citera
2004-11-04, 15:18
Medlem
jazzares avatar
Gillar verkligen Halloween, har hela serien! (utom H20, vill inte ens äga den)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in