2011-07-11, 15:45
Medlem
BaldiNs avatar
Ngon som har ett recept p ngon nudelwok som liknar det man brukar f p t.ex 7/11 eller Shell, tycker att det r sjukt gott o det skulle vara kul att testa att gra sjlv.
Citera
2011-07-11, 21:03
Medlem
Har aldrig kpt nudlar dr s vet inte riktigt vad det r du efterstrvar fr recept men nudelwok r inte svrt att f till.
Detta brukar jag gra, sen om det smakar som 7/11 vetefan, hoppas det r godare...

1 kycklingfil
1 bit vitkl, fint strimlad
1 morot, ven den strimlad (tror du fattar vitsen att det skall vara strimlat s slutar upprepa mig)...
1 bit purjo
1 vitlksklyfta
chili om du vill ha det starkt
kinasoja
buljongtrning eller flytande fond
ngot att reda av ssen med

Bryn kycklingen, i med grnsakshacket. Frs dessa tills de mjuknat lite. I med nudlarna (frkokta), smula i lite buljongtrning, brja med 1/4. hll p lite vatten och soja och red av med majsena eller arrowrot. Skall du reda med mjl mste du blandat ut den i lite vatten frst till en klimpfri smet.
Hoppas det smakar.
Citera
2011-07-11, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helpantad
Har aldrig kpt nudlar dr s vet inte riktigt vad det r du efterstrvar fr recept men nudelwok r inte svrt att f till.
Detta brukar jag gra, sen om det smakar som 7/11 vetefan, hoppas det r godare...

1 kycklingfil
1 bit vitkl, fint strimlad
1 morot, ven den strimlad (tror du fattar vitsen att det skall vara strimlat s slutar upprepa mig)...
1 bit purjo
1 vitlksklyfta
chili om du vill ha det starkt
kinasoja
buljongtrning eller flytande fond
ngot att reda av ssen med

Bryn kycklingen, i med grnsakshacket. Frs dessa tills de mjuknat lite. I med nudlarna (frkokta), smula i lite buljongtrning, brja med 1/4. hll p lite vatten och soja och red av med majsena eller arrowrot. Skall du reda med mjl mste du blandat ut den i lite vatten frst till en klimpfri smet.
Hoppas det smakar.

obs, detta blir en lite ssig variant av nudelwok, vill du ha den torr s kan du skippa buljong och vattenmomentet och slnga i ett gg mot slutet och vispa runt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in