Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-07-02, 23:21
  #493
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abbimicke
Förstår inte varför han heter "oppfinnarjocke" och inte "uppfinnarjocke"

Jag kan meddela att i början hette han "Uppfinnare Johansson" men han kallades för just "Uppfinnar Jocke".
Citera
2007-07-03, 00:18
  #494
Medlem
Kanske inget uttryck man komemr ihåg men har Kalle Anka bytt översättare nyligen?
I något av dom senaste numren läser Kicki, Pippi och Titti nämligen en musiktidnign och läser då om Paul McCartney och Beatles, tidiagre har ju aldrig riktiga artister nämnts i serierna. Därför jag undrar.
Citera
2007-07-03, 00:52
  #495
Medlem
Jim Divines avatar
Är det inte den gode Diös som översätter längre? Mkt tråkigt isåfall

Stövelpankaka!
Citera
2007-07-03, 22:52
  #496
Medlem
Mahous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jim Divine
Är det inte den gode Diös som översätter längre? Mkt tråkigt isåfall

Håller med om det. Någon som kan bekräfta?

Apropå topic är det väl mer än en skurk som kallat Långben för "den skinntorre"
Citera
2007-07-04, 00:02
  #497
Medlem
Judyjetsons avatar
Kalle och grannen Olsson bråkar som vanligt då Olsson häver ur sig att han ska "tatuera en stämpel" och läxa upp Kalle
Citera
2007-07-06, 16:12
  #498
Avstängd
Gårdagens nummer- Kalle Anka går på tivoli och dem har en brottnings skit där som man måste klå värsta biffen och vinsten är 1000kr(har har spelat bort alla pengar på skytte). Han går ut ur tältet samtidigt som han säger:

-Den där drullen har käkat så många analoga asteroider att han inte ens kan stå rak.
Citera
2007-07-06, 20:35
  #499
Medlem
Bombardirs avatar
Drar mig till minnes en kul citat av Kalle. Levererat i en KA&Co för några år sedan. Kalle tas till fånga av ett gäng gangsters som korsförhör honom om vilka Kalles kumpaner är. Kalle som börjar bli trött på att upprepa att de tagit fel kille tänker:
"Bah! Vilka huvudlösa kvastskaft..." och säger sen:
"Åkej, jag och grabbarna ville vara med och dela på kakan. Det var jag, Bengan, Hammarn och ööööh Gryt-Ola..."

Anledningen till att jag kommer ihåg just detta är att jag inte kunde sluta garva åt hur löjligt och samtidigt coolt Gryt-Ola lät...

Ett annat uttryck som säkert redan nämnts är ju Joakim von Ankas:
"Bah! Jag slår dövörat till..." *Lysande*
Citera
2007-07-06, 21:02
  #500
Medlem
Smöresundsbron, Yahoogle och Melodikarnevalen.

Bland figurerna har vi Moby Duck, jag vet inte om han är med längre.
Citera
2007-07-07, 13:30
  #501
Medlem
"Blääärp, Tröööb, Zang, Fneeek, Skvörrrk, Dläng, dlång, Pryyyp, Fnyyyh, skvirrk, Klörk, Huuung, Tijing, Klääärg, Blunk, Tjucka, Zing, Zong, Blääärg, Bröööt, Bunk, Blaaarg, Vrrääl, Blööörp, kleng!" Så låter "musiken" Kusin Knase skapar med sin enmansorkester i KAP 337.
Citera
2007-07-07, 20:22
  #502
Medlem
k-nytts avatar
I nån kalletidning från 90talet utbrister Kalle "vid alla vibrerande varbölder" i en alienrelaterad situation.
Lite lagom äckligt och udda.

När långben snackade om "sextanter" i nån musseserie var dessutom väldigt kul när man var liten och läste det
Citera
2007-07-08, 15:09
  #503
Avstängd
FLiPP3Rs avatar
Smack när Joakim jagar Kalle med käppen!
Citera
2007-07-08, 19:00
  #504
Medlem
jack_of_spadess avatar
Har säkert nämts tidigare men: "Dumskalle"!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback