14 398 besökare online
856 400 medlemmar • 45 795 953 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Kultur & Media > Serier och serietidningar
Svara på ämne
Ämnesverktyg
knallhatten
Medlem
"Gregor Gåsafjäsare". Kalle som "butler" hos en snobb som vill charma Kajsa i en Kalle Ankas pocket.

Öht. är pocketarna bitvis väldigt roliga, särskilt när Kalle och Knase ska göra nåt tillsammans. Exvis. blåsa opp en 30 meter hög ballong av Joakim som exploderar... Bygga en tunnelbana i Gåseborg, det är lätt enligt Knases bok "Bygg dej en tunnelbana du också", eller när dom ska se efter Joakims kommunikationssatelliter och blandar ihop positionerna med ett dataspel.

pjalle
Medlem
pjalles avatar
Åke Rutför

jt-
Medlem
Opera vindfri eller något liknande

piratkapten
Medlem
piratkaptens avatar
"knastertorra klassiker"

piratkapten
Medlem
piratkaptens avatar
Vem är hela gatans skräck?
Vem är ful som en gammal säck?
Jo det är olsson, den dumma fånen
Synd att han inte bor på månen.

Fargoth
Medlem
Fargoths avatar
Brackelikrankelfnatt!

abbimicke
Medlem
abbimickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gäddan
Inge var ett vanligt namn. Inge Vidare, tex. Oppfinnarjocke på danska är rätt bra - Georg Gearlös (georg växellös).

Förstår inte varför han heter "oppfinnarjocke" och inte "uppfinnarjocke"

Von Bing
Medlem
Von Bings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knallhatten
"Gregor Gåsafjäsare". Kalle som "butler" hos en snobb som vill charma Kajsa i en Kalle Ankas pocket.

Minns greve Flygelholk en annan snobb som råkade ragga på Kajsa, och som Kalle fick jobb hos som butler. Denne lirare var också väldigt lik Elton John.

#1 Pyrotechnics
Medlem
#1 Pyrotechnicss avatar
Mr. Ister var nån fet gris har jag för mig.

Va? https://www.flashback.org/showpost....31&postcount=1

The Jewelfinger
Medlem
Kalle och knattarna hitatde en gång en stiga i skogen so mbeboddes av en R.M Miit

Strix m/94
Medlem
Strix m/94s avatar
Apropå...

...Kajsas kavaljerer minns jag en som hette Ragnar Galander. Sällsynt välfunnet.

Gud bevare Konungen och Fäderneslandet!

GreveSoygurt
Medlem
Hitta en rolig replik i en björnliganserie där björnbusarna skulle hitta på diverse skit för att försämra sitt rykte, en av dem stjäl en klubba från ett barn vilket dock vänder sig till det goda då barnet inte tål godis. Mamman blir överlycklig och utbrister "åh, du välgörande ängel" varpå en av björnbröderna blir förbannat för misslyckandet och kommer genast med den fina kommentaren "åh, din felgörande bängel"

Tyckte iallafall jag var rätt kul

I samma serie snor en av björnbröderna en käpp från en gammal man som enast säger "Nej! Flämt! Den är mitt enda stöd i livet" Hehe stackars gubbe, måste vara ensam.

Tidigare i serien så påstår en tidning lögnaktigt att björnbusarna har börjat med poesi då en av bröderna reagerar med att säga "De påstår att jag är poet... nå't som jag själv inte vet!"

Hehe kanske lite torra saker, men just därför tycker jag att dem är roliga.

Svara på ämne
Topp Dela »