Okej, jag utreds för bipolär och har STORA problem med att hantera pengar. Det suger men jag tror att min morsa som inte gillar tanken på att något skulle vara fel på mig till slut kan ha fått ett välbehövt uppvaknande. Vi har bestämt att jag skall ta från dom fonder jag fått från släktingar till att betala hyran, vara tuffare mot min rumskompis (kompis sen tidiggare

) gällande hyra och när hans brorsa skall flytta in efter mig (jag har avbrutit mina studier på läkarlinjen) och sen ljuga för resten av familjen om hur dåligt med pengar jag har så att folk inte blir fly förbannade eller ledsna. Läget suger och jag känner mig dum men kan inte riktigt känna mig så dum som jag borde.
Till saken. Om man skaffar en förmyndare och/eller hamnar hos kronofogden (jag är dock långt ifrån kronofogden fortfarande) hur länge stannar det i registret? Jag har sen en tid påpekat att mina föräldrar (och min relativa lätthet för det mesta...) har gjort att jag aldrig lärt mig något den hårda vägen vilket jag dock antagligen skulle behöva. Så om dom låter mig hamna i problem för att jag borde få problem, sitter det kvar en stämpel för resten av livet?