2011-07-10, 15:41
Medlem
Vet inte riktigt vart jag ska lägga denna tråd. Men jag lägger den här tils vidare. Så kan en mod flytta den dit den borde vara om det inte passar in här.

Har ingen som helst erfarenhet av greenscreen eller den typen av video redigering.
Bra på photoshop. Och grunderna i vegas pro.

Nu till min fråga.

Hur svårt skulle det vara att editera in sig själv i t.ex. en nyhetssändning/musikvideo/intervjuver? t.ex. stående I bakgrunden eller liknande. Målet är inte att få det att se Överdrivet äkta ut, utan mer att få det att se roligt ut. Men man ska helst inte kunna se Direkt att det är fejk iaf (för en vanlig svensson) Det är ju väldigt enkelt i photoshop, men då är det ju en bild såklart och inget rörligt.

Och när man filmer sig själv framför greenscreen kan man slänga in sig själv i en video och ändra storlek på sig själv osv, ungeför som när du lägger till något I en bild i photoshop, t.ex ett nytt ansikte på någon person, eller en extra person i bilden osv.

Eller fungerar det inte så överhuvudtaget?

och om det nu inte skulle vara så svårt, vad krävs? Greenscreen ofc och hur bra kamera? när det som sagt inte ska vara någon filmkvalite utan bara humor anpassat.
Och jag vill som sagt inte ändra bakgrunden utan bara får t.ex mig själv att smälta in.. dvs allt annat transparent. (jag tänker saker sparade med transperant bakgrund I photoshop i .png format)

Ska sätta mig och kolla på lite guider osv nu också, men tänkte även ställe frågan. Och linka gärna till de guiderna som ni skulle rekomendera.

Ha en bra dag!
Senast redigerad av spinnis 2011-07-10 kl. 15:59.
Citera
2011-07-10, 16:23
Medlem
Filma sig själv framför en green screen, öppna videon i t.ex vegas pro. Göra så bakgrunden blir transperant. Sedan bara lägga det klippet Ovanpå klippet man vill vara i även det via vegas video. är det så enkelt?

Sedan blir det väll lite jobb med positioner och storlek osv men.

http://www.youtube.com/watch?v=q3ANg...el_video_title

dvs 3:56 , kan man bara lägga det klippet ovanpå ett annat och bakgrunden är fortfarande transparent..? Så bara personen i fråga läggs till i den nya klippet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in