du kan ta det helt lugnt, IMO. Med aller största sannolikhet, så spöker det inte i ditt hus. Och om det gör, så är det ett ganska oskyldigt spöke. Testa distancera dig lite från allt det du är rädd för. Försök att vara lite mer medveten om de sakerna du gör, så du är
helt säker på vad du gjort och inte gjort. Dörren kanske är söndrig och öppnas av rent mekaniska orsaker. Öppnar den alltid, eller är det bara då och då? Har du
sett när den öppnas? Hur
säker är du på att dörren var stängd? Du menar jag inte "
hur säker känner du dig", utan
hur vet du?
Om dina bevis består i att du
minns att du stängde dörren, då är dina bevis svaga i mina ögon, då en av de möjliga förklaringarna är att du är ouppmärksam (eller av andra anledningar inte
minns). Du måste nog hitta något foolproof system att testa med, som inte i för hög grad förlitar sig på enbart ditt minne. Eller i annat fall måste du under en kortare period vara
mycket medveten om när du stänger och inte stänger dörren.
Bäst är nog att du inte fokuserar för mycket på det. Du verkar bli rädd för att det ska spöka i ditt hus, och det är ju inte bra. Hoppas det fixar sig. Om jag har rätt, så fixar det sig i det ögonblick du tar ett djypt andetag, slår dig själv på kinden och skriker "nu jävlar!" och inser att det inte spökar.