Flashback bygger pepparkakshus!
2011-07-10, 23:27
Medlem
Aliennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItPutsTheLotion
Haha, det fattar väl jag med. Jag är inte TS utan vän av ordning som ville dryga mig lite mot NordLandeRs som brukar låtsas vara ett medium här på FB..
Hur vet du att han inte är ett medium? Är Du ett medium?!
Citera
2011-07-11, 01:57
Medlem
ItPutsTheLotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alienna

Jag vet inte med säkerhet, men det är min åsikt.
Citera
2011-07-11, 10:38
Bannlyst
Nej jag är inte full när det har hänt. Jag dricker endast en ölburk/dag, och det är en pripps blå folköl med 2.8 volym.
Det händer ofta att jag går ut ur mitt rum och stänger dörren, sedan går till TV-rummet sen tillbaka, och då är dörren helt öppen igen.

Även när jag tar ut saker, då är de tillbaka igen, fast jag är helt vaken.

Huset är 350 kvadrat, och är byggt nånstans vid 1895, så det är ett gammalt hus. Pappa har inte ens TV eller dator där. Inte heller gardiner i de stora fönsterna.

Det fortsätter att hända, det hände igår. Det är exakt som i filmen "The Others", det verkar spöka i huset. Nu är jag rädd. Seriöst.
Citera
2011-07-11, 10:53
Bannlyst
Nej jag är inte full när det har hänt. Jag dricker endast en ölburk/dag, och det är en pripps blå folköl med 2.8 volym.
Det händer ofta att jag går ut ur mitt rum och stänger dörren, sedan går till TV-rummet sen tillbaka, och då är dörren helt öppen igen.

Även när jag tar ut saker, då är de tillbaka igen, fast jag är helt vaken.

Huset är 350 kvadrat, och är byggt nånstans vid 1895, så det är ett gammalt hus. Pappa har inte ens TV eller dator där. Inte heller gardiner i de stora fönsterna.

Det fortsätter att hända, det hände igår. Det är exakt som i filmen "The Others", det verkar spöka i huset. Nu är jag rädd. Seriöst.
Citera
2011-07-11, 10:54
Bannlyst
Råkade skriva 2 gånger där...Har slö dator.
Citera
2011-07-11, 10:55
Medlem
LucNNs avatar
du kan ta det helt lugnt, IMO. Med aller största sannolikhet, så spöker det inte i ditt hus. Och om det gör, så är det ett ganska oskyldigt spöke. Testa distancera dig lite från allt det du är rädd för. Försök att vara lite mer medveten om de sakerna du gör, så du är helt säker på vad du gjort och inte gjort. Dörren kanske är söndrig och öppnas av rent mekaniska orsaker. Öppnar den alltid, eller är det bara då och då? Har du sett när den öppnas? Hur säker är du på att dörren var stängd? Du menar jag inte "hur säker känner du dig", utan hur vet du?

Om dina bevis består i att du minns att du stängde dörren, då är dina bevis svaga i mina ögon, då en av de möjliga förklaringarna är att du är ouppmärksam (eller av andra anledningar inte minns). Du måste nog hitta något foolproof system att testa med, som inte i för hög grad förlitar sig på enbart ditt minne. Eller i annat fall måste du under en kortare period vara mycket medveten om när du stänger och inte stänger dörren.

Bäst är nog att du inte fokuserar för mycket på det. Du verkar bli rädd för att det ska spöka i ditt hus, och det är ju inte bra. Hoppas det fixar sig. Om jag har rätt, så fixar det sig i det ögonblick du tar ett djypt andetag, slår dig själv på kinden och skriker "nu jävlar!" och inser att det inte spökar.
Citera
2011-07-11, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorBajskorv
Råkade skriva 2 gånger där...Har slö dator.
Om datorn är slö antar jag att du inte har cam heller så du kan filma rummet då du lämnar det.
Jag kan kolla vad det är och ta bort det om du vill. Men tycker det skulle vara kul att få saker och ting dokumenterade. Du har inte lust att bjuda hem valfri skeptiker som finns här ute i tråden?
Citera
2011-07-11, 13:13
Medlem
BadAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorBajskorv
Är det spöken?
Nej.
Citera
2011-07-11, 13:15
Medlem
BadAliass avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av ItPutsTheLotion
Jag vet inte med säkerhet, men det är min åsikt.
Jag vet med säkerhet att han inte är ett medium.
Citera
2011-07-11, 23:51
Medlem
Argrashs avatar
Va fan gnäller du om egentligen? Du har ett spöke som slänger dina tomma ölburkar och stänger dörren efter dig. Ni borde fråga om den inte kan dammsuga lite åt er också verkar vara ett snällt spöke
Citera
2011-07-12, 14:07
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argrash
Va fan gnäller du om egentligen? Du har ett spöke som slänger dina tomma ölburkar och stänger dörren efter dig. Ni borde fråga om den inte kan dammsuga lite åt er också verkar vara ett snällt spöke

Tvärtemot verkar spöket vara en lat tonåring. Det slänger ölburkar på rummet och öppnar stängda dörrar. Du får det inte att damsuga om inte du ger det pengar och köper ut öl åt det.
Citera
2011-07-13, 01:11
Medlem
jUimis avatar
Citat:

för att det inte finns några alls.

men för att ge dig ett svar som förklarar hans bluff, han ber om mera information om huset sen kollar han lite i bajskorvens gamla inlägg för att sedan kunna kasta ihop en fin historia som bajskorven känner sig träffad av. det är därför alla dessa trådar verkar helt meningslösa för alla förutom TS(möjligtvis nån dum stackare också).
Det är vad jag TROR, men jag är lite kladdig i huvet så dessa medium kan säkert prata med döda och vet varför det står ölburkar på bajskorvens skrivbord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in