Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-07-10, 05:34
Bannlyst
(bor just nu hos min pappa i ett 350 kvadrathus i skogen. Det är ca 200 m till nästa hus)

Har hänt många gånger att jag gått ut ur mitt rum med en tom ölburk, sedan kommer tillbaka 3 minuter senare, och då är den tillbaka.

Hade också min dörr helt stängd en gång, men efter ca 7 minuter så var den helt öppen, det var vid kl 21:40 precis när det började bli mörkt ute.

Varför flyttas och ändras saker hela tiden?

Tacksam för svar.
Senast redigerad av StorBajskorv 2011-07-10 kl. 05:36.
Citera
2011-07-10, 05:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StorBajskorv
Har hänt många gånger att jag gått ut ur mitt rum med en tom ölburk, sedan kommer tillbaka 3 minuter senare, och då är den tillbaka.

Hade också min dörr helt stängd en gång, men efter ca 7 minuter så var den helt öppen, det var vid kl 21:40 precis när det började bli mörkt ute.

(bor just nu hos min pappa i ett 350 kvadrathus i skogen. Det är ca 200 m till nästa hus)

Varför flyttas och ändras saker hela tiden?

Tacksam för svar.

Husets historia, Tack!

Berätta detaljerat allt du vet om tidigare historia.
Citera
2011-07-10, 05:59
Medlem
kravs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordLandeRs
Husets historia, Tack!

Ja, vänta bara så ska han komma på något häftigt.
Citera
2011-07-10, 06:08
Medlem
ItPutsTheLotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordLandeRs
Husets historia, Tack!

Stambytt hösten -93, taxeringsvärde 2,800,000:-, spöken som samlar pantburkar.
Citera
2011-07-10, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItPutsTheLotion
Stambytt hösten -93, taxeringsvärde 2,800,000:-, spöken som samlar pantburkar.
Han menar nog när huset är byggt och vad som hänt i huset innan ni flyttade dit.
Citera
2011-07-10, 12:02
Medlem
LucNNs avatar
Du kanske håller på att bli dement. Hur gammal är du? Du säger ölburk - hur ofta dricker du? Spöken är en förklaring som borde ligga långt nere på listan.
Citera
2011-07-10, 12:17
Medlem
niffi1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Du kanske håller på att bli dement. Hur gammal är du? Du säger ölburk - hur ofta dricker du? Spöken är en förklaring som borde ligga långt nere på listan.

borde och borde... beror ju på vilken världsbild man har och/eller vilka erfarenheter man har...

du talar nog från ditt håll, men du skrev det som om det var absolut =)
Citera
2011-07-10, 12:24
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niffi1991
borde och borde... beror ju på vilken världsbild man har och/eller vilka erfarenheter man har...

du talar nog från ditt håll, men du skrev det som om det var absolut =)

Jag menar faktiskt, att man alltid ska utesluta lite mer jordnära saker. Upplevar man sånt där som TS, alltså att man gör saker, men så plötsligt är det som om ett spöke har ställt tillbaka sakerna, och har man inte alltid upplevd detta, så är det närliggande att undersöka hur det står till rent medicinsk. Det låter inte otroligt att närminnet har börjat svika lite. Och det kan ha olika mer eller mindre allvarliga orsaker. Jag tycker det är okay att ni tror på spöken, men det ska inte betyda att ni utesluter andra saker. Tänk om TS hade en svulst i hjärnan och valde att inte söka vård pg.a. spöktro? Så kan spöken finnas eller inte, det ändrar inte på att TS borde åtminstone utesluta vissa av de allvarligare alternativen. Det var endast det som var min poäng.
Citera
2011-07-10, 13:01
Medlem
niffi1991s avatar
Citat:
Jag menar faktiskt, att man alltid ska utesluta lite mer jordnära saker. Upplevar man sånt där som TS, alltså att man gör saker, men så plötsligt är det som om ett spöke har ställt tillbaka sakerna, och har man inte alltid upplevd detta, så är det närliggande att undersöka hur det står till rent medicinsk. Det låter inte otroligt att närminnet har börjat svika lite. Och det kan ha olika mer eller mindre allvarliga orsaker. Jag tycker det är okay att ni tror på spöken, men det ska inte betyda att ni utesluter andra saker. Tänk om TS hade en svulst i hjärnan och valde att inte söka vård pg.a. spöktro? Så kan spöken finnas eller inte, det ändrar inte på att TS borde åtminstone utesluta vissa av de allvarligare alternativen. Det var endast det som var min poäng.

Ja det är sant, om nu spöken finns betyder det ju inte att det alltid är det som ligger som anledning till alla saker som sker.

Ofta är det nog så att folk är antingen inställda mer på att det är något icke strikt fysiskt fenomen eller att det är ett strikt fysiskt fenomen. Istället för att bara se vad man vet och vad man inte vet - och därifrån se alla möjligheter.
Citera
2011-07-10, 13:17
Medlem
Måste hålla med föregående talare, sen funderar man hur ofta det dricks öl i rummet, kanske det är orsaken, eller att du tänker ta med dig burken men det blev bara en tanke, testa genom att göra ett hål i burken innan du lägger den i insamlingen eller vart du lägger den, har den då hål i sig så är det som du säger.
Citera
2011-07-10, 14:22
Medlem
ItPutsTheLotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Han menar nog när huset är byggt och vad som hänt i huset innan ni flyttade dit.
Haha, det fattar väl jag med. Jag är inte TS utan vän av ordning som ville dryga mig lite mot NordLandeRs som brukar låtsas vara ett medium här på FB.

Citat:
text
På jobbet brukar ett spöke alltid flytta på mina nycklar flera gånger om dagen
Jag misstänker att samma spöke har byggt ett kaosberg av papper över hela mitt skrivbord också.
Senast redigerad av ItPutsTheLotion 2011-07-10 kl. 14:25.
Citera
2011-07-10, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ItPutsTheLotion
Haha, det fattar väl jag med. Jag är inte TS utan vän av ordning som ville dryga mig lite mot NordLandeRs som brukar låtsas vara ett medium här på FB.

På jobbet brukar ett spöke alltid flytta på mina nycklar flera gånger om dagen
Jag misstänker att samma spöke har byggt ett kaosberg av papper över hela mitt skrivbord också.

Haha, Jag tog illa upp!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in