Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-09, 11:35
  #1
Medlem
Dantias avatar
Var det bara jag som öppnade tidningen i morse och upptäckte till min förvåning att jag inte kommer kunna se kvartsfinalerna i dam-vm idag? Dom kommer visa matcherna i Tv4+sport som många av oss inte har.

Tycker det här är ett synnerligt konstigt beslut när dam-vm har blivit så upphausat i medierna så kan man inte ens få se matcherna när det börjar bli spännande. Tv4 visar heller inget "viktigt" idag utan kör någon bondfilm/sommarkrysset istället.

Nu när man ändå följt dam-vm hyfsat så trodde man att man kunde få se dom viktiga matcherna men ack så fel jag hade.

Mod får gärna flytta tråden till "Tv-serier o tv-program" men tyckte den passade bättre här.
Citera
2011-07-09, 11:40
  #2
Medlem
DollarMakers avatar
enligt denna Guide så kan du se England-Frankrike på TV4 start 17.50 och tyvärr Tyskland-Japan i TV4 sport 20.35
__________________
Senast redigerad av DollarMaker 2011-07-09 kl. 11:45.
Citera
2011-07-09, 11:45
  #3
Medlem
meatballsinminnesotas avatar
http://www.tvmatchen.nu/

Med hänvisning till TVMatchen så går dagens kvartsfinaler i TV4 Sport och morgondagens i TV4. Verkar som att TV4 tycker att "Full fräs med Stefan och Krister" är viktigare för tittarna att se än fotbolls-VM.
Citera
2011-07-09, 12:06
  #4
Medlem
Dantias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DollarMaker
enligt denna Guide så kan du se England-Frankrike på TV4 start 17.50 och tyvärr Tyskland-Japan i TV4 sport 20.35
Kollade GP och Tv.nu och där är det ingen fotboll i Tv4 så tror inte din länk stämmer, men man vet aldrig.
Citera
2011-07-09, 12:44
  #5
Medlem
DollarMakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dantia
Kollade GP och Tv.nu och där är det ingen fotboll i Tv4 så tror inte din länk stämmer, men man vet aldrig.
mest troliga är att TV4 sport sänder bägge matcherna,att det har blivit fel i guiden,tyvärr så har inte alla TV4 sport .
Citera
2011-07-09, 12:54
  #6
Medlem
o har man inte tv4 sport så brukar dom flesta matcher gå på www.fotbollskanalen.se
Citera
2011-07-09, 12:59
  #7
Medlem
Zaedrewss avatar
Tyder snarast på ett sundhetstecken. Tror inte fyran är beredda att slänga alltför mycket pengar i sjön för sin övertygelse om att damfotboll är något svenskar vill se.
Citera
2011-07-09, 13:35
  #8
Medlem
Verdess avatar
Enligt fotbollskanalen.se så ser det ut så här:

Citat:
Lördag 9 juli
17:50 TV4, England-Frankrike, kvartsfinal
20:35 TV4 Sport, Tyskland-Japan, kvartsfinal

Söndag 10 juli
12:50 TV4, Sverige-Australien, kvartsfinal
16:45 TV4, Brasilien-USA, kvartsfinal

Alltså kommer de flesta matcher visas i TV4.
Citera
2011-07-09, 19:02
  #9
Medlem
Dantias avatar
Trav och Stefan o Krister i Tv4 nu istället för fotboll, så verkade inte stämma det heller Verdes, illa det här men får väl trösta mig med en öl i min ensamhet
Citera
2011-07-09, 21:55
  #10
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Enligt fotbollskanalen.se så ser det ut så här:



Alltså kommer de flesta matcher visas i TV4.

Nej lördagens matcher sänds i TV4+... Dvs en kanal som de flesta inte bryr sig ett dugg om och är alltså inte riktiga fyran. Är faktiskt lite förvånad att inte fyran var villiga att bränna mer miljoner på att verkligen sätta in detta att damfotboll är något intressant. Att dumpa kvartsfinaler på fyran+ och köra sommarkrysset på riktiga fyran säger att man inte är villiga att gå i konkurs för saken... Men säger desto mer om det helt ofattbara att man ens sänder damfotboll från början, dvs ok så länge det inte påverkar tablån alltför mycket.
Citera
2011-07-09, 21:57
  #11
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dantia
Var det bara jag som öppnade tidningen i morse och upptäckte till min förvåning att jag inte kommer kunna se kvartsfinalerna i dam-vm idag? Dom kommer visa matcherna i Tv4+sport som många av oss inte har.

Tycker det här är ett synnerligt konstigt beslut när dam-vm har blivit så upphausat i medierna så kan man inte ens få se matcherna när det börjar bli spännande. Tv4 visar heller inget "viktigt" idag utan kör någon bondfilm/sommarkrysset istället.

Nu när man ändå följt dam-vm hyfsat så trodde man att man kunde få se dom viktiga matcherna men ack så fel jag hade.

Mod får gärna flytta tråden till "Tv-serier o tv-program" men tyckte den passade bättre här.


Kan inget annat än att hålla med. Riktigt dåligt att sätta matcherna på 4+.
Citera
2011-07-09, 23:48
  #12
Medlem
Dantias avatar
aaaaaah bumpar min egen tråd men vafan, tyskland blev utslagna och klart som fan man inte får se den matchen. Jävla tv4! att man skulle bry sig så här mycket om damfotboll ändå :/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback