2011-07-20, 13:46
  #49
Medlem
Retwas avatar
Tror bara tjejer gillar unga knarkare inte såna över 30 som hållit på ett bra tag. Det gäller kanske inte rockstjärnor eller om man åker HD samtidigt.
Citera
2011-07-20, 14:21
  #50
Medlem
Intelligenss avatar
Som poeten Bob Hansson skrev en gång:
"Det är nog inte bara jag som insett att det är svårt att veta hur man ska vara som man. Ska man bli känslig och mjuk som kvinnorna säger att de önskar? Samtidigt som de envisas med att gå hem med Mikael Persbrandt."


Genom åren så har det hänt rätt många gånger att tjejkompisar har gråtit ut hos mig för att deras killar har varit "elaka, okänsliga etc etc". Ganska ofta har jag då höra orden:
"Jag önskar att jag kunde hitta en kille som var som DU! Snäll och omtänksam."

Men jag vet att det bara är tomma ord då de likförbannat ändå alltid går tillbaka eller blir ihop med nya av dens sortens killar som de sedan beklagar sig över. Dessa tjejer vill bara vara kompisar med snälla killar, inget mer.
Jag blir mest jävligt irriterad när jag får höra de orden numera då jag vet att de inte menar vad de säger, för hade de gjort det ha de dumpat skithögarna.
Jag är den typen av kille som tjejer oftast bara vill vara vän med. Inte kul att om man är intresserad av en tjej och se henne istället falla för någon som behandlar henne illa.

Jag har aldrig förstått detta. Vill man inte ha en snäll partner? Och kom fan inte och snacka om "tråkig toffel". Så jävla ointressant kan man ju för fan inte vara, för i så fall hade väl tjejerna inte velat vara vän med en?
Citera
2011-07-20, 14:22
  #51
Medlem
Intelligenss avatar
Jag vet inte om detta är något typiskt kvinnligt eller inte. Tänker t ex på alla kvinnor som skriver beundrarbrev till t ex Juha Valjakkala, Helge Fossmo och Tony Olsson.
Vad är det som gör att så många kvinnor absolut faller för assholes, ja till och med mördare? Till och med ett äckel som Josef Fritzl får ju en massa kärleksbrev från en massa kärlekskranka kvinnor som vill gifta sig med honom.

Jag tycker att om man är så blåst att man tror att man ska kunna hitta något fint att bygga ett förhållande på hos en sådan som Fritzl (en man som låste in sin egen dotter i sin källare, våldtog henne systematisk i över 18 år och tvingade henne att föda flera barn varav endel han lät stanna i fångenskap och en del blev upptagna för att inte få se sin mor). Ja då tycker jag fan att man nästan förtjänar att själv bli inlåst i källaren med en pilsk Fritz för all framtid.
Citera
2011-07-20, 15:40
  #52
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=uxlrciRfARk&sns=fb
Citera
2011-07-20, 16:07
  #53
Medlem
StickyKittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deusfan
Men kom igen...ännu en tråd om att snälla killar inte får ligga...herregud! När ska ni lära er.

Snälla killar får inte ligga därför att tjejer inte vill ligga med dörrmattor som dem kan göra vad dem vill med.

Den absolut coolaste killen jag känner som får ligga i överflöd. [...] Men han har en väldigt attraktiv egenskap som gör att tjejer älskar honom, nämligen ett riktigt bra självförtroende. Han vet hur man ska föra sig och skäms inte över sin sexualitet.

Sluta va så bitter över att tråkiga, mesiga killar, som skippar sina egna krav och önskningar bara för att göra en tjej glad, inte får ligga. Ingen vill ha en dörrmatta som fungerar som en robot som endast håller med och inte gungar båten.


SÅ HIMLA RÄTT.
Önskar att alla snälla, gnälliga killar kunde fatta någon gång, men varje gång någon beskriver hur det faktiskt funkar så vägrar de lyssna.

Vad är det som är så svårt att förstå? Att vara omtänksam är en jättefin egenskap, att vara slätstruken och självuppoffrande är det inte.
Citera
2011-07-28, 00:15
  #54
Medlem
da96mdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RMgX
Tjejer gillar killar som har hög social status i en grupp. Dessutom behöver de sällan ta första steget så även om de skulle gilla den fega killen är de själva så fega och kassa på att inleda någonting att ingenting kommer hända, deras självförtroende och frustration ökar i kontakten med en sådan kille och så kör de på någon där de inte behöver anstränga sig.
När man är yngre är självförtroendet hos många killar uselt, man tar inte kontakt på ett naturligt sätt, d.v.s. man är inte tydlig med att man vill ha dem som flickvänner, ha sex med dem o.s.v.

Att tro att killarna som får tjejer är svin är bara för att man blir sur och svartsjuk på dem.
Ta två tjejer, en kommer fram till dig snackar och skojar lite, föreslår att ni drar hem till henne. Väl där så tar hon initiativ.
Tjej 2 visar inte alls vad hon vill, snackar om räntepolitik och vädret, beter sig räddhågset och nervöst.
Personligen skulle jag hellre sätta på den 1a tjejen. Även om hon är lite skrytigare och kaxigare än den andra tjejen.
Vi skulle kunna ta en tredje tjej som är sjukt på och burdus, hon kommer säkert få något också men kommer troligen skrämma bort desto fler och folk kommer inte ha samma respekt för henne som beslutsamma men ändå mer laid back tjej 1.
Sen skulle jag gärna se att 1a tjejen klarade av att diskutera räntepolitik över en te på ett fik också men det är inte direkt kopplat till sannolikheten att jag skulle ha just sex med henne.
Tjejer har i princip alt 1 som en valmöjlighet, tacka fan för att de väljer det.
Sedan är det trist att många tjejer därigenom blir våp som aldrig får den där killen de egentligen vill ha utan bara har att välja på de som tar 1a kontakten. Det är dock deras problem.
Ser din poäng, men det är en annan sak du snackar om nu, det är ett knull bara, använda en tjej som ett sex-objekt ett tag utan att behöva leva med henne eller behöva känna hennes personlighet. Visst det ger "ja" till "vill du ligga med mig då". Men skulle du vara ute efter ett förhållande under en lång tid, och inte bara ett snabbt knull och då få oändligt många ja till "vill du ligga med mig då?". Då kanske du inte skulle valt tjej 1, inte ifall du passar perfekt med tjej 2 personlighet och tycker om "räntepolitik", sedan när du varit ihop ett tag så märker du även att denna tjej är 1000ggr bättre i sängen än de andra tjejerna än fast hon verkade så nervös från början haha Sådan är oftast verkligheten.
__________________
Senast redigerad av da96mdn 2011-07-28 kl. 00:32.
Citera
2011-07-28, 00:59
  #55
Medlem
da96mdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligens
Som poeten Bob Hansson skrev en gång:
"Det är nog inte bara jag som insett att det är svårt att veta hur man ska vara som man. Ska man bli känslig och mjuk som kvinnorna säger att de önskar? Samtidigt som de envisas med att gå hem med Mikael Persbrandt."


Genom åren så har det hänt rätt många gånger att tjejkompisar har gråtit ut hos mig för att deras killar har varit "elaka, okänsliga etc etc". Ganska ofta har jag då höra orden:
"Jag önskar att jag kunde hitta en kille som var som DU! Snäll och omtänksam."

Men jag vet att det bara är tomma ord då de likförbannat ändå alltid går tillbaka eller blir ihop med nya av dens sortens killar som de sedan beklagar sig över. Dessa tjejer vill bara vara kompisar med snälla killar, inget mer.
Jag blir mest jävligt irriterad när jag får höra de orden numera då jag vet att de inte menar vad de säger, för hade de gjort det ha de dumpat skithögarna.
Jag är den typen av kille som tjejer oftast bara vill vara vän med. Inte kul att om man är intresserad av en tjej och se henne istället falla för någon som behandlar henne illa.

Jag har aldrig förstått detta. Vill man inte ha en snäll partner? Och kom fan inte och snacka om "tråkig toffel". Så jävla ointressant kan man ju för fan inte vara, för i så fall hade väl tjejerna inte velat vara vän med en?
På det sätt du skriver, så tycker jag du verkar som en bra kille. Saken är den att jag känner igen mig lite, har varit i en liknande situation en gång i livet. Men egentligen, nu vet jag att det inte är tjejernas fel, utan mitt eget. Vi måste anpassa oss till den tid vi lever i en konkurrensmässigt miljö mot andra idiot-killar som bara utnyttjar tjejer för sex inget annat. Du måste lära dig att ta för dig av tjejer också annars tar idiot-killar dem och det är där problemet ligger. Gå ut och träffa tjejer, prata med dem och visa vad du tycker och känner, acceptera inte längre att vara vän, var ärlig/öppen på samma sätt du har varit här på forumet och visa vad du känner för, det finns då stor chans att det finns tjejer som kommer att se dig och gilla dig för den du är.

"Vill du ligga med mig då?" Bara om du tar för dig av kakan! kan säkert tjejer tycka
__________________
Senast redigerad av da96mdn 2011-07-28 kl. 01:10.
Citera
2011-07-28, 01:07
  #56
Medlem
da96mdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peggom
http://www.youtube.com/watch?v=uxlrciRfARk&sns=fb
hahah, tjejerna version av "Jag kan ligga med dig då", ja, man kan förstå tjejerna, men ska inte behöva använda sex för att styra killarna där hon vill där kan man tycka, utan borde ju gå att prata med varandra också
Citera
2011-07-28, 18:35
  #57
Medlem
Intelligenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av da96mdn
På det sätt du skriver, så tycker jag du verkar som en bra kille. Saken är den att jag känner igen mig lite, har varit i en liknande situation en gång i livet. Men egentligen, nu vet jag att det inte är tjejernas fel, utan mitt eget. Vi måste anpassa oss till den tid vi lever i en konkurrensmässigt miljö mot andra idiot-killar som bara utnyttjar tjejer för sex inget annat. Du måste lära dig att ta för dig av tjejer också annars tar idiot-killar dem och det är där problemet ligger. Gå ut och träffa tjejer, prata med dem och visa vad du tycker och känner, acceptera inte längre att vara vän, var ärlig/öppen på samma sätt du har varit här på forumet och visa vad du känner för, det finns då stor chans att det finns tjejer som kommer att se dig och gilla dig för den du är.

"Vill du ligga med mig då?" Bara om du tar för dig av kakan! kan säkert tjejer tycka

Jag har vid tillfällen när jag var yngre betett mig som en skithög och jag har aldrig varit så populär bland tjejer som jag var då. Men jag hade hela tiden dåligt samvete då jag inte trivs med att behandla folk utan respekt, empati eller tolerans så jag lade av med det.
Jag är även pacifist vilket ofta verkar ses som omanligt av många tjejer (gillar inte våld och undviker det helst så länge det är möjligt, även fast jag är lång, stark och lätt kan försvara mig själv och andra om det behövs).

Satt i våras på en fest och en kille där skröt hejdvilt om hur han och hans polare hade misshandlat "någon tönt" och de flesta av tjejerna där satt bara och suckade trånande vilken karlakarl han var.
Nåja, de får gärna falla för och träffa sådana idioter men då behöver de inte bli förvånade och gråta ut när de själv också blir behandlade som skit av snubbarna ifråga.
Citera
2011-07-30, 17:29
  #58
Medlem
da96mdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligens
Jag har vid tillfällen när jag var yngre betett mig som en skithög och jag har aldrig varit så populär bland tjejer som jag var då. Men jag hade hela tiden dåligt samvete då jag inte trivs med att behandla folk utan respekt, empati eller tolerans så jag lade av med det.
Jag är även pacifist vilket ofta verkar ses som omanligt av många tjejer (gillar inte våld och undviker det helst så länge det är möjligt, även fast jag är lång, stark och lätt kan försvara mig själv och andra om det behövs).

Satt i våras på en fest och en kille där skröt hejdvilt om hur han och hans polare hade misshandlat "någon tönt" och de flesta av tjejerna där satt bara och suckade trånande vilken karlakarl han var.
Nåja, de får gärna falla för och träffa sådana idioter men då behöver de inte bli förvånade och gråta ut när de själv också blir behandlade som skit av snubbarna ifråga.
Sant det Intelligens, men tjejer går ju in i tron att de kan "förändra" dessa idiot-killar till att bli bättre människor, så länge de inte angriper henne så känner hon som ingen fara, sedan ser hon kanske honom lite som en sorts "försvars-hund" mot andra killar också. Men tillslut så kommer det att hända att han använder samma attack mot henne, helt enkelt för att det är hans personlighet, när för-kärleksperioden (2-3 månader) är över så kommer detta fram. Men min åsikt är ändå att det är bättre att tjejer ger en kille som dig bättre självförtroende via kärlek och sex. Då slår du ut resten av skithögarna ganska enkelt. Tjejerna behöver inte "förändra" dig, du är redan en bra människa och det vet det du själv, det enda tjejerna har gjort då, är att göra dig till en stark man, med kärlek och sex. Detta gillar så klart inte idiot-killar, det handlar om konkurrens.
Citera
2011-07-30, 18:53
  #59
Medlem
Thetawaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av da96mdn
om jag är riktigt god och snäll, vältränad, arbetsam och snygg, om jag jag är ärlig med det jag säger och ute efter ett seriöst förhållande, men jag har dåligt självförtroende och verkar blyg och nervös inför dig, vill du ligga med mig då?
Svar: NEJ


Jag låg med en kille i vintras för att han hade så omotiverat dåligt självförtroende och bad om ursäkt ungefär 800 gånger under en kväll för att han under början av kvällen hade gett mig en (jävligt fin och totalt oslemmig) komplimang. Hans dåliga självförtroende irriterade mig så pass att jag kände mig manad att visa honom att han är bättre än han tror att han är.
Totalt fucked up egentligen, men vi hade trevligt och han var nöjd efteråt. Om än fortsatt dåligt självförtroende... Jag botade honom inte.
Citera
2011-07-30, 19:04
  #60
Medlem
da96mdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thetawave
Jag låg med en kille i vintras för att han hade så omotiverat dåligt självförtroende och bad om ursäkt ungefär 800 gånger under en kväll för att han under början av kvällen hade gett mig en (jävligt fin och totalt oslemmig) komplimang. Hans dåliga självförtroende irriterade mig så pass att jag kände mig manad att visa honom att han är bättre än han tror att han är.
Totalt fucked up egentligen, men vi hade trevligt och han var nöjd efteråt. Om än fortsatt dåligt självförtroende... Jag botade honom inte.

Lite tråkigt att höra, själv tycker jag att "botet" mot dåligt självförtroende borde vara att någon ger dig uppmärksamhet och gillar dig. Men hjälper det inte så är det ju så. Men jag är ändå glad att du gjorde ett försök för det , tack tjejen. Men som du säger så går det kanske inte att "bota", även killen måste ju gå in för det också i så fall. En del gör det men andra inte.

Förstår att du blir irriterad, nä, men har du gett det en chans, då är det inte så mycket mer att göra. du har min respekt. Allt är ju beroende på vilka personer man möter, att ge idiot-killar ny chans och chans igen, trots de har varit otrogen eller slår er är inte heller särskilt bra, inte för dig själv iaf.
__________________
Senast redigerad av da96mdn 2011-07-30 kl. 19:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in