Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-09, 09:07
  #1
Medlem
platyzmas avatar
http://gt.expressen.se/nyheter/1.249...vetslos-i-natt

På tellusgatan i Bergsjön enl. artikeln. Den äldre mannen ska vara livshotande skadad och en gripen. Vad har hänt, nån som försökt slå ihjäl sin bror e.d., pundarbråk?
Citera
2011-07-09, 10:40
  #2
Medlem
Offret skall enligt artikeln vara "några år" äldre än gärningsmannen (som är i 25-årsåldern). Av trådens rubrik får man intrycket att offret är en gammal pensionär. Suck.
Citera
2011-07-09, 13:37
  #3
Medlem
xdrs avatar
Det är med 99% säkerhet ett relationsbråk. Det är mig veterligen inte heller ett släktbråk och det skall även ha funnits en dam på plats. Det är även troligt att minst en av dom inblandade har svensklingande namn.
Troligtvis har bråket startats utomhus av personer som känner varandra sen innan.
Mera Info vore trevligt dock.
__________________
Senast redigerad av xdr 2011-07-09 kl. 13:42.
Citera
2011-07-09, 13:39
  #4
Moderator
blomvattnares avatar
Rubrik ändrad; "äldre man mycket svårt misshandlad" (Bergsjön) -► "Man grovt misshandlad - skallskador (Bergsjön).

/Mod
Citera
2011-07-11, 08:43
  #5
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Rubrik ändrad; "äldre man mycket svårt misshandlad" (Bergsjön) -► "Man grovt misshandlad - skallskador (Bergsjön).

/Mod

Tack för ändringen, skumt är dunder på att det stod nån ålder runt 60 eller högre i första artikeln jag läste, men får väl skylla det på trötta ögon.

Då blir ju läget helt annorlunda och många borde verkligen veta mer än vad som framkommit?

Citat:
Ursprungligen postat av xdr
Det är med 99% säkerhet ett relationsbråk. Det är mig veterligen inte heller ett släktbråk och det skall även ha funnits en dam på plats. Det är även troligt att minst en av dom inblandade har svensklingande namn.
Troligtvis har bråket startats utomhus av personer som känner varandra sen innan.
Mera Info vore trevligt dock.

Du tror inte på pundarbråk då, åldrarna stämmer ju för det, men du kanske vet nåt om dom inblandade som talar emot?
Citera
2011-07-28, 20:32
  #6
Medlem
Någon som vet nåt om motivet? Har förstått att offret är tillsammans med gärningsmannens ex. Någon som kan bekräfta detta?

Någon här har skrivit att bråket började utanför lägenheten där misshandeln skedde. Finns det någon mer info om detta.
Citera
2011-08-01, 22:12
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xdr
Det är med 99% säkerhet ett relationsbråk. Det är mig veterligen inte heller ett släktbråk och det skall även ha funnits en dam på plats. Det är även troligt att minst en av dom inblandade har svensklingande namn.
Troligtvis har bråket startats utomhus av personer som känner varandra sen innan.
Mera Info vore trevligt dock.

Sitter du inne på mer info? Stämmer det att detta hände på Tellusgatan 17?
Citera
2011-08-01, 23:07
  #8
Medlem
xdrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galnakosjukan
Sitter du inne på mer info? Stämmer det att detta hände på Tellusgatan 17?

Jag har bara snappat upp från samtal här och var så jag vågar inte spekulera i adressen, vad jag däremot luskat ut är att Tellusgatan 17 inte finns på eniro.
Citera
2011-08-01, 23:29
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xdr
Jag har bara snappat upp från samtal här och var så jag vågar inte spekulera i adressen, vad jag däremot luskat ut är att Tellusgatan 17 inte finns på eniro.

Fel av mig, Tellusgatan 18. Hört ett rykte om en sax, och att öronen skulle varit avskurna, men vet inte alls om det stämmer. Troligen en brutal misshandel hur som helst då pressen skrev att skadorna var livshotande. Inget om GM?
Citera
2011-08-02, 14:49
  #10
Medlem
xdrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galnakosjukan
Fel av mig, Tellusgatan 18. Hört ett rykte om en sax, och att öronen skulle varit avskurna, men vet inte alls om det stämmer. Troligen en brutal misshandel hur som helst då pressen skrev att skadorna var livshotande. Inget om GM?

Livshotande och att personen varit nedsövd vet jag med säkerhet, skrev ner namnen på en lapp någonstans som jag har tappat bort tyvärr.
Citera
2011-08-03, 21:16
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xdr
Livshotande och att personen varit nedsövd vet jag med säkerhet, skrev ner namnen på en lapp någonstans som jag har tappat bort tyvärr.

Kollade vilka som var skriven på Tellusgatan 18, det var några stycken i 30-års åldern, så det gav inget.
Citera
2011-08-10, 09:33
  #12
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xdr
Livshotande och att personen varit nedsövd vet jag med säkerhet, skrev ner namnen på en lapp någonstans som jag har tappat bort tyvärr.

Vad var det för ursprung på namnen då, svenska/balkan/arab/vad?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback