• 1
  • 2
2011-07-08, 19:05
Medlem
localfreaks avatar
funderar på att köpa en samsung galaxy s2 eller iphone 4..

vill ha samsung galaxy s2'an pga bättre prestanda osv.

MEN min polare påstår att alla han känner som har en s2'a så har de krånglat för dom med sina..

stämmer de att s2'an krånglar mycket? - bör jag spela säkert och köpa en iphone 4 ist?

orolig.... mvh
Citera
2011-07-08, 19:16
Medlem
Fire-s avatar
Hej,
Vad har du hört talas om för problem?
Jag har haft min nu i ett par veckor och har inga problem... mer än att ta bort ljudet när enheten har laddats klart.
Citera
2011-07-08, 19:23
Medlem
localfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fire-
Hej,
Jag har haft min nu i ett par veckor och har inga problem... mer än att ta bort ljudet när enheten har laddats klart.

att ljudet slutat fungera. osv.. massa krångel. överhettning, hänger sig, resettas.. osv.

Skulle du rekomendera den över iphone?

han kanske överdriver.. han är ett iphone fan!
Citera
2011-07-08, 20:00
Medlem
Phews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av localfreak
att ljudet slutat fungera. osv.. massa krångel. överhettning, hänger sig, resettas.. osv.

Skulle du rekomendera den över iphone?

han kanske överdriver.. han är ett iphone fan!
har en polare som äger en, so far so good.
Lyssna aldrig på varken Android-fanatiker eller Iphone-fanatiker.

Båda bashar den andra hårdare än vad dom förtjänar.

Har man fel på telefonen, kan man alltid skicka in den på garantin och få den fixad?
Citera
2011-07-08, 20:09
Medlem
Pepsi901s avatar
Citat:
Hej,

Du kan ta bort ljudet om du rootar telefonen

Jag har haft min i över en månad nu och jag är sjukt nöjd, skulle aldrig byta den mot en Iphone. Den har alltså inte krånglat någonting för mig
Citera
2011-07-08, 20:19
Medlem
Fire-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepsi901
Du kan ta bort ljudet om du rootar telefonen

Jag har haft min i över en månad nu och jag är sjukt nöjd, skulle aldrig byta den mot en Iphone. Den har alltså inte krånglat någonting för mig

Jo jag vet man kan ta bort det genom root, men verkar onödigt. Hur som...
Iphone polaren säger överhettning? ... apple säger väll att man inte ens skall ringa med en iphone i vissa gradtal...
Anyhow har polare med iphone som är sjukt nöjda, har polare med iphone som är sjukt besvikna på massa strul.

Det enda jag kan säga är att jag rekommenderar den starkt och inte har något strul med min.
Dock så har jag inte testat extrema tempraturer eller dyksafarin!
Citera
2011-07-08, 20:32
Medlem
Pepsi901s avatar
Citat:
Jo jag vet man kan ta bort det genom root, men verkar onödigt. Hur som...
Iphone polaren säger överhettning? ... apple säger väll att man inte ens skall ringa med en iphone i vissa gradtal...
Anyhow har polare med iphone som är sjukt nöjda, har polare med iphone som är sjukt besvikna på massa strul.

Det enda jag kan säga är att jag rekommenderar den starkt och inte har något strul med min.
Dock så har jag inte testat extrema tempraturer eller dyksafarin!

Mjo, jag kände samma sak, hade varit skönt att slippa, men känner mig osäker på det där med att roota, så jag hoppar över det, ingen big deal ändå

Det där med gradantal på Iphone stämmer
länk: http://www.cisionwire.se/forsakrings...r-larm,c537507
Man ska alltså inte ringa om det är -1 grad, kanske inget att rekommendera om man bor i Sverige, chansen lär väl dock inte vara så stor att den skulle gå sönder, men man vet aldrig.
Citera
2011-07-08, 23:29
Medlem
localfreaks avatar
tack så mycket för alla bra svar.

Ni skulle alltså rekommendera mig att köpa den?
Citera
2011-07-08, 23:40
Medlem
AlGhouti90s avatar
Citat:

JA!
S2 är i en helt klass för sig själv och Iphone 4 har inte så mycket att komma med förutom att Iphone är populär!
Citera
2011-07-09, 01:05
Medlem
Pepsi901s avatar
Citat:

Absoult, helt klart bästa telefonen just nu.
Här är en annan bra länk där dom testar Galaxy S2 vs Iphone 4
http://nokiafanboy.com/2011/02/22/sa...hone-4-review/

"Samsung Galaxy S2 Vs iPhone 4:Conclusion

Is there still anything to say? Are there still more words to comment? The Galaxy S2 is an absolute king of the smartphones of today's market. It is a really impressive to proud of, let alone the capabilities of the phone even beat the iPhone 4 mercilessly."
Citera
2011-07-09, 01:15
Medlem
Det kan nog stämma att det är lite buggar. Men det är som med windows. När det kommer en ny ver så funkar inte allt optimat från början. När du har ägt telefonen i någon månad har det kommit en uppdatering som har löst massor. Det är samma med iphone. Det är så med all mjukvara. Kanske att iphonen funkar något bättre även när den är helt färsk. Men det är inget att oroa sig för. Köp SGS2 för den har så bra skärm. Jag har en sgs1 och gillar den skarpt.
Citera
2011-07-09, 07:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Det kan nog stämma att det är lite buggar. Men det är som med windows. När det kommer en ny ver så funkar inte allt optimat från början. När du har ägt telefonen i någon månad har det kommit en uppdatering som har löst massor. Det är samma med iphone. Det är så med all mjukvara. Kanske att iphonen funkar något bättre även när den är helt färsk. Men det är inget att oroa sig för. Köp SGS2 för den har så bra skärm. Jag har en sgs1 och gillar den skarpt.

Väldigt få buggar nuförtiden. Haft väldigt få problem sen jag fick min SGS II. Inte vågat roota då jag är lite rädd om garantin, men hade varit skönt att ta bort ljudet vid färdig laddning, och kunna lägga in snyggare batterimätare etc. Med min SGS la jag in alla möjliga romar hehe...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in