2011-07-08, 16:55
Medlem
Är det någon som kan svara på varför vissa låtar försvinner från Spotify efter ett tag? Nu senast var det Don Omar - Danza Kuduro och då står det att den inte finns i min region (Sverige). Men den gjorde ju det innan? :S

Vet inte om jag la den här frågan på rätt ställe men hittade inget som passade bättre!
Citera
2011-07-08, 16:58
Medlem
Osäker, men har det inte med vissa rättigheter att göra?
Citera
2011-07-08, 17:01
Medlem
jo kanske det men det är ju konstigt om dom hade rättigheter först och sedan tar bort dom. Ingen annan som har en idé?
Citera
2011-07-08, 17:02
Medlem
Noetlovskijs avatar
Det kan vara så att Spotify lagt upp saker i tidernas begynnelse, så att säga, innan alla avtal var klara. Nu när de tydligen blivit klara för den artisten o.s.v så har skivbolaget valt att inte ha med vissa låtar/album etc. på Spotify.
Citera
2011-07-08, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Det kan vara så att Spotify lagt upp saker i tidernas begynnelse, så att säga, innan alla avtal var klara. Nu när de tydligen blivit klara för den artisten o.s.v så har skivbolaget valt att inte ha med vissa låtar/album etc. på Spotify.

Hmm jo det låter ju rimligt. Men då betyder det också att låtarna troligtvis inte kommer tillbaka dit heller? :/
Citera
2011-07-08, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppfredrik
jo kanske det men det är ju konstigt om dom hade rättigheter först och sedan tar bort dom. Ingen annan som har en idé?

Har sannolikt att göra med att man inte kommer överrens i omförhandlingen.
Citera
2011-07-08, 17:07
Medlem
Citat:
Hmm jo det låter ju rimligt. Men då betyder det också att låtarna troligtvis inte kommer tillbaka dit heller? :/

Inte om man inte kommer överens.
Citera
2011-07-08, 17:11
Medlem
Domaren8484s avatar
Förmodligen har det med rättighetsskäl att göra. Skivbolagen vill inte att det ska ligga ute så dom tar bort det. Hände med Group Home's grymma old school rap skiva Livin' Proof t.ex. Spotify är snåljävlar.
Citera
2011-07-08, 17:28
Medlem
Hundvalps avatar
Citat:
Är det någon som kan svara på varför vissa låtar försvinner från Spotify efter ett tag? Nu senast var det Don Omar - Danza Kuduro och då står det att den inte finns i min region (Sverige). Men den gjorde ju det innan? :S

Vet inte om jag la den här frågan på rätt ställe men hittade inget som passade bättre!
Hörru, grabben! Låten är inte alls borttagen.

http://open.spotify.com/track/1kAZhbcsXqfUjnVeqPywn2
Citera
2011-07-08, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvalp
Hörru, grabben! Låten är inte alls borttagen.

http://open.spotify.com/track/1kAZhbcsXqfUjnVeqPywn2

Ja men det är väl typiskt att det funkar nu när jag har stört mig på det i typ tre-fyra veckor! Aja, tack för svaren i alla fall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in