• 1
  • 2
2011-07-08, 15:48
Bannlyst
Hej var på en begravning idag en arbets polare dog 59 år gammal.. Nästan alla i kyrkan grät.. Jag förstår att dom känner sorg.. Alltid tråkigt att någon dör. Men jag känner inget har varit på många begravningar släkt och kompisar. Men jag får aldrig den sorg känslan, vet i te hur det känns..

Vill känna men det är tomt..
Vad kan detta bero på??
Citera
2011-07-08, 15:53
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braxen82
jag känner inget har varit på många begravningar släkt och kompisar. Men jag får aldrig den sorg känslan, vet i te hur det känns..?

Själv blir jag mer ledsen den dagen folk blir sjuka, eller den dagen de dör. Just dagen man skottar ner dem känner jag inget speciellt.
Citera
2011-07-08, 15:55
Medlem
Core.s avatar
Hur nära är dom du har varit på begravningar för? Är likadan själv, men ingen riktigt närstående har gått bort, så det är nog stor skillnad då..
Citera
2011-07-08, 16:46
Bannlyst
Det har varit blandat, farmor, farfar, en av min bästa vänner, tog överdos.. 2 andra närma kompisar..
Men som jag kommer ihåg så har jag kännt riktig sorg, när jag var yngre,, hade en undulat som var jätte tam.. Min mamma ringde när jag var i skolan och sa att något var fel på min undulat jag snabba mig hem och undulaten kunde knappt stå trillade hela tiden. Jag tog den i min hand efter ca 15 SEK i min hand så jag kännde riktig hur hon dog..I min hand precis som den hade väntat på mig att dö;(. Då grät jag riktigt.. Men detta var kanske 15 år sedan.,
Citera
2011-07-08, 17:53
Medlem
Du tar ingen medicin eller knarkar va?
Citera
2011-07-08, 18:03
Medlem
Gluff75s avatar
känner igen det där litegrann, fällde inte en tår någon gång på sisådär 8-10 år. (mellan ålder ~17-26) Döden har jag aldrig gråtit för. Nu för tiden kan jag börja grina för något fjantigt usa program när folk blir lyckliga över ett nytt hus, eller Broarna i Madison C eller liknande snyft rullar.

Tidigare satt det liksom fast.
Tror det var efter den första stora kärleken svek jag liksom stängde av mina ledsen-känslor.

Det kommer nog att släppa för dig också.
Citera
2011-07-08, 19:50
Bannlyst
Citat:
Vad kan detta bero på??
det beror på att personen var inte speciellt viktig för dig. det är normalt. speciellt om man är en man, för att män är mer okänsliga än kvinnor.

kan också bero på om du har tagit knark/mediciner.
Citera
2011-07-09, 13:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av marshemi
Du tar ingen medicin eller knarkar va?

Har knarkat, har varit ren i 10 månader.
Jag får av läkaren 4 olika mediciner..
Lyrica, efexor, Seruqil och ritalin
Citera
2011-07-09, 14:42
Medlem
Citat:
Kanske medicinerna dämpar ditt känsloliv en aning. Det kan ju också vara så att du inte riktigt tagit till dig det som hänt. Inte riktigt förstår i det undermedvetna att det är på riktigt.
Citera
2011-07-09, 15:31
Medlem
Citat:
Det har varit blandat, farmor, farfar, en av min bästa vänner, tog överdos.. 2 andra närma kompisar..
Men som jag kommer ihåg så har jag kännt riktig sorg, när jag var yngre,, hade en undulat som var jätte tam.. Min mamma ringde när jag var i skolan och sa att något var fel på min undulat jag snabba mig hem och undulaten kunde knappt stå trillade hela tiden. Jag tog den i min hand efter ca 15 SEK i min hand så jag kännde riktig hur hon dog..I min hand precis som den hade väntat på mig att dö;(. Då grät jag riktigt.. Men detta var kanske 15 år sedan.,

Jag har haft kompisar som dött, min far är död, båda morföräldrar döda, farfar död och massa andra.

Vad får mig att känna sorg? Precis som du så dog min undulat i handen och jag bölade okontrollerat i dagar. Var tvungen att ta bort hunden i Januari - Grät spontant i ca 1-2 månader efter och känner stor saknad fortfarande, går inte en dag utan att jag tänker på min vovve.

Död familj, vänner och annat - känner inte ett smack/känner väldigt lite. Är det något fel på mig?

No drugz föresten.
Citera
2011-07-09, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BurnBock
Jag har haft kompisar som dött, min far är död, båda morföräldrar döda, farfar död och massa andra.

Vad får mig att känna sorg? Precis som du så dog min undulat i handen och jag bölade okontrollerat i dagar. Var tvungen att ta bort hunden i Januari - Grät spontant i ca 1-2 månader efter och känner stor saknad fortfarande, går inte en dag utan att jag tänker på min vovve.

Död familj, vänner och annat - känner inte ett smack/känner väldigt lite. Är det något fel på mig?

No drugz föresten.
Det kanske är din psykiska försvarsmekanism. Innerst inne har du inte tagit till dig att de är borta för gott. Du kanske har en undermetveten känsla att de en dag kommer tillbaka.
Citera
2011-07-28, 19:14
Medlem
Citat:

Min gissning är att det är medicinerna som blockerar dina känslor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in