Citat:
Ursprungligen postat av mainda
Jag gjorde abort i måndags, den 4 juli, idag är det den 8de. 4 dagar sedan och jag bara gråter, det tär på både mig och min sambo, vi va överens om aborten eftersom vi ej har tid och pengar till ett barn nu.
Men direkt efter så å ngrar jag mig, eller rättare sagt, min huvud säger att jag gjorde rätt men resten av kroppen tkr bara att det är fel. Jag vill veta av er om det är normala känslor, om folk som har gjort abort förr om detta är normalt. Jag orkar inte må bajs längre...
Du har gjort ett jättestort ingrepp och tagit bort nåt som skulle utvecklas till en individ bestående av dig och din kille, tycker att det vore jättekonstigt om du inte mådde skit av det, det är jävligt mänskligt att känna sorg över sånt.
Sen håller jag inte riktigt med alla som säger att detta var ditt livs bästa beslut, det får du och alla vi andra aldrig veta, det enda du kan glädja dig med är att det var ditt beslut.
Åk iväg nånstans bara du och killen, helst nånstans du inte varit på när du var gravid, så att du inte blir påmind om det hela tiden, det kanske kan hjälpa.