• 1
  • 2
2011-07-08, 08:57
Bannlyst
Snutarna i Södertälje verkar få ordningen på staden. Södertäljenätverket och X-team tappar greppet om den undre världen och polisen har lyckats rensa upp skiten. 25 pers har häktats under året varav 12 sitter kvar.
Här snackar polisen om hur de vill att Södertälje ska bli en normal stad...
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/...n-i-sodertalje
Citera
2011-07-08, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Em7heer
Snutarna i Södertälje verkar få ordningen på staden. Södertäljenätverket och X-team tappar greppet om den undre världen och polisen har lyckats rensa upp skiten. 25 pers har häktats under året varav 12 sitter kvar.
Här snackar polisen om hur de vill att Södertälje ska bli en normal stad...
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/...n-i-sodertalje

Dany Moussa har ingenting att säga till om i Södertälje längre han är på pundarnivå just nu.
X-team försvann i samband med morden på Eddie Och Jakob X:arna vågar inte heller visa sig i Södertälje längre en av de blev knivhuggen av M.O för ett par månader sen för att han hade på sig deras fula X-tröja och som jag förstod var han bara där hos nån brud dvs inga affärer.

SN har försvagats med Berno inne då han styr upp väldigt mycket själv trots Painfrees raljerande om hur övermäktiga de är så stämmer det inte.
De försvagas väldigt mycket när Berno är borta att Dany ens kunde starta X-team från början är ett tecken på det, varför jo för att Berno satt inne under tiden X-team startades av Dany.
Nya generationen med Bernos kusin Bibo kurdmördaren i spetsen har inte så mycket att säga till om och inger inte mycket respekt bland de äldre varesig i Södertälje eller ute i Sverige.

Bulent är rädd för att åka in igen då polisen osv granskar hans liv i detalj för tillfället.
Yksel vet jag inte så mycket om.

Någon som vet hur det är med Roshad och hans "bröder" visar de sig i Södertälje, de var ju allierade med Dany men tillhörde inte X-team?
Bor Roshad fortf i Södertälje? Visar han sig här? Själv har jag inte sett han på väldigt länge.
Citera
2011-07-08, 10:07
Medlem
Det här är väl tillräckligt jävla illa:

http://www.riksdagen.se/webbnav/?nid...=0135054091316
Citera
2011-07-08, 10:16
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenryRollins
Det här är väl tillräckligt jävla illa:

http://www.riksdagen.se/webbnav/?nid...=0135054091316

Mycket illa..
Citera
2011-07-08, 10:24
Bannlyst
hur menar ni?
Citera
2011-07-08, 10:58
Medlem
Citat:
hur menar ni?

Det finns enligt polisen mycket som tyder på att de ledande kriminella i Södertälje utåt sett är respekterade samhällsmedborgare, medan det snarare är fotsoldater som springer omkring och skjuter på varandra.

Enligt rykten och spekulationer så är Metin Ataseven en av dessa ledare.
Citera
2011-07-08, 11:08
Bannlyst
Är det södertäljenätverket vi pratar om då?
Citera
2011-07-08, 11:10
Medlem
Är metin gripen?
Citera
2011-07-08, 11:13
Medlem
Metin har kopplingar till nätverket och om jag inte minns fel så hyrde han väl ut oasen där morden skedde. Inte troligt att han var omedveten om vad som försegicks där, då menar jag inte morden givetvis utan svartklubb, utlåning av pengar, svartsprit osv. Bara min känsla med det känns inte bra att han nästlar sig in i politiken..

Om han nu har diffusa kopplingar till nätverket så är det på allvar när vi pratar om organiserad brottslighet när den får fäste i politiken, i näringslivet, i idrottsklubbar (syrianska) osv
Citera
2011-07-08, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatainternet
Metin har kopplingar till nätverket och om jag inte minns fel så hyrde han väl ut oasen där morden skedde. Inte troligt att han var omedveten om vad som försegicks där, då menar jag inte morden givetvis utan svartklubb, utlåning av pengar, svartsprit osv. Bara min känsla med det känns inte bra att han nästlar sig in i politiken..

Om han nu har diffusa kopplingar till nätverket så är det på allvar när vi pratar om organiserad brottslighet när den får fäste i politiken, i näringslivet, i idrottsklubbar (syrianska) osv

Metin Ataseven är inte involverad i SN men han är släkt med ledarskiktet men som jag skrev i Moussa tråden finns många i dessa stora släkter som i princip har noll kontakt med varandra Metin och Bulent bla.

Syrianska FC är inte kriminellt trodde folket här på FB var smartare än att lita på vad Aftonbladet skriver.

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Det finns enligt polisen mycket som tyder på att de ledande kriminella i Södertälje utåt sett är respekterade samhällsmedborgare, medan det snarare är fotsoldater som springer omkring och skjuter på varandra.

Enligt rykten och spekulationer så är Metin Ataseven en av dessa ledare.

Metin Ataseven har däremot väldigt mycket svarta pengar.

Vilka är dessa fotsoldater som "Springer omkring och skjuter på varandra"?

Snarare är det så att det är drägget dvs de yngre i Ronna som används för att rensa bland skiten, som när Bibo dödade K-Sigge tex trots att han är Bernos kusin.

Bulent och de äldre har säkert knappt hållit i en pistol inom Sverige sen 90-talet sen dess har de yngre användits för skitgörat och de har ofta åkt in på kännbara straff.

Berno började så bla.
Senast redigerad av Sabin 2011-07-08 kl. 11:50.
Citera
2011-07-08, 11:44
Medlem
Citat:
Snutarna i Södertälje verkar få ordningen på staden. Södertäljenätverket och X-team tappar greppet om den undre världen och polisen har lyckats rensa upp skiten.
Det är länskriminalen från Stockholm som tagit tag i det här och de kunde de gjort för över 10 år sedan.
Citera
2011-07-08, 11:49
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sabin
Metin Ataseven är inte involverad i SN men han är släkt med ledarskiktet men som jag skrev i Moussa tråden finns många i dessa stora släkter som i princip har noll kontakt med varandra Metin och Bulent bla.

Syrianska FC är inte kriminellt trodde folket här på FB var smartare än att lita på vad Aftonbladet skriver.

Är inte Syrianska FC kriminellt? Har Özcan Melkemichel verkligen rent mjöl i påsen?
Hur gick affären med Peter Ijeh egentligen till? Var det inte svarta pengar under bordet
för honom?
Det är seriösa frågor för jag vet inte ett skit egentligen utan hört ryktesvägen endast och inte gått efter skvallret i aftonbladet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in