2011-07-08, 08:55
Medlem
Hejsan, jag kom över en gammal karta med lobac igår och har kommit fram till att tabletterna innehåller paracetamol och chlormezanone.

Chlormezanone är vad jag har förstått någon form av muskelavslappnande medel.

Jag har dock inte kommit fram till hur mycket av ovan nämnda substanser bôset innehåller, någon som vet?

Har dom någon form av mys-potential eller är dom bara bra mot typ ryggvärk?

Värt att tillägga är väll att kartan "gick ut" 1987
Citera
2011-07-08, 09:05
Medlem
heyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steeeff
Hejsan, jag kom över en gammal karta med lobac igår och har kommit fram till att tabletterna innehåller paracetamol och chlormezanone.

Chlormezanone är vad jag har förstått någon form av muskelavslappnande medel.

Jag har dock inte kommit fram till hur mycket av ovan nämnda substanser bôset innehåller, någon som vet?

Har dom någon form av mys-potential eller är dom bara bra mot typ ryggvärk?

Värt att tillägga är väll att kartan "gick ut" 1987

hittade ingen egentlig mechanism of action(mOA) någonstans(så det är svårt att säga någonting egentligen), men ångestdämpande muskelavslappnande som du säger, står då på wiki att det blev avskrivet typ överallt -96 pga många fall av någon hudsjukdom relaterad till läkemedlet, samt svår biverkningar(ifall inte det var det dom syftade på) eller något som inte alls såg särskilt lockande ut, nedan

http://en.wikipedia.org/wiki/Toxic_epidermal_necrolysis

jag skulle nog skita i skiten
Citera
2011-07-08, 09:14
Medlem
Jo jag läste också att det kunde orsaka Lyells syndrome, men ändå.

Det hade varit intressant om någon gammelräv dök upp som satt på lite personliga erfarenheter av just Lobac.

Finns det någon statistik på biverkningar måntro?

Jag tänker definitivt inte äta någon av dom innan jag har klara fakta och kan göra en egen riskbedömning, jag har en jäkla massa annat att mysa med ändå
Citera
2011-07-08, 09:25
Medlem
heyys avatar
sökte vidare och hittade betydligt mer läsning nedan

kort sagt ett läkemedel som inte är en benzodiazepin men som agerar mycket likt , passar sådant bullcrap(euforibefriade 'rus') så go for it
Citera
2011-07-08, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heyy
sökte vidare och hittade betydligt mer läsning nedan

kort sagt ett läkemedel som inte är en benzodiazepin men som agerar mycket likt , passar sådant bullcrap(euforibefriade 'rus') så go for it

Haha, dom får nog hamna i medicinskåpet och ligga där tills jag glömmer bort dom
Blir att sova nu tror jag, rökte nyss 2mg fluni.. så
Citera
2011-07-08, 12:43
Medlem
FBI-Agents avatar
Jag hade Lobac Natt, de innehöll amobarbital också, de var rätt goa.
Citera
2011-07-08, 12:48
Medlem
heyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBI-Agent
Jag hade Lobac Natt, de innehöll amobarbital också, de var rätt goa.

i kombination med det andra ämnet? inte undra på att det blev indraget, skrämmande kombination
Citera
2011-07-08, 13:27
Medlem
FBI-Agents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyy
i kombination med det andra ämnet? inte undra på att det blev indraget, skrämmande kombination
Jo, paracetamol minns jag inte, men klormezanon iaf.
Citera
2014-04-04, 01:11
Bannlyst
Citat:
Haha, dom får nog hamna i medicinskåpet och ligga där tills jag glömmer bort dom
Blir att sova nu tror jag, rökte nyss 2mg fluni.. så

Har du kommit ihåg att plocka fram dom än då? Känns som en synd att låta dessa ligga och samla damm!
Citera
2014-04-04, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Har du kommit ihåg att plocka fram dom än då? Känns som en synd att låta dessa ligga och samla damm!

Dom är spårlöst försvunna, så antingen är dom stulna eller så har jag käkat upp dom när jag gått på benny och minns inget :/
Lika bra det egentligen, med tanke på ev biverkningar!
Citera
2014-04-04, 21:22
Bannlyst
Citat:
Dom är spårlöst försvunna, så antingen är dom stulna eller så har jag käkat upp dom när jag gått på benny och minns inget :/
Lika bra det egentligen, med tanke på ev biverkningar!

Vad tråkigt! Hojta till om de dyker upp i en flyttstädning eller nåt. Det roligaste jag vet är rare-substanser.
Förställde mig att man skulle bli som en fluddrig Killer Croc från Batman av denna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in