2011-07-07, 23:41
Medlem
vilket är bäst för max fettbränning och muskelbyggnad?
Citera
2011-07-07, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleSvartBoll

Powerwalk innan frukost, styrketräning på eftermiddagen.
Citera
2011-07-08, 00:15
Medlem
jag vill ha dom efter varandra....har inte så mkt tid.
Citera
2011-07-08, 01:58
Medlem
fiskmedcitrons avatar
Vet faktiskt inte, men musklerna behöver energi efter ett styrketräningspass så att äta är inte fel.
Och kroppen behöver uppvärmning för att kunna prestera maximalt under ett styrketräningspass.

Så jag skulle säga powerwalken innan gymmet!
Citera
2011-07-08, 06:44
Medlem
Det är motsägelsefullt att bygga muskler (gå upp i vikt) och gå ner i vikt samtidigt så du kommer inte få ut lika mycket av din träning.
Citera
2011-07-08, 06:54
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Kcalbalansen styr Fettförlusten, inte när du går. Ta en powerwalk till gymmet. Träna, gå hem. Ät massa mat.
Citera
2011-07-08, 08:23
Medlem
vill bränna fett, få muskler.
Citera
2011-07-08, 10:43
Medlem
Dreass avatar
Citat:
vill bränna fett, få muskler.
Det vill alla. Att du går kommer inte att resultera i att du tappar mer fett såvida du inte ligger på kcalunderskott. Kcalunderskottet styr fettförlusten.
Citera
2011-07-08, 12:27
Medlem
Allt handlar om kcal in/ut. Spelar ingen roll när på dagen, hur fetmätt du är eller annat.

Det kan dock spela in om du bränner energi när du går så att du då tappar energi till träningen, dvs att du är trött efter att ha gått 1 timma. Du får känna av själv vad som stämmer bäst för dig.

Själv kör jag 1 timma promenad på morgonen innan frukost... Borstar bara gaddarna sen ger jag mig ut och går. Det får mig att vakna till och jag blir piggare genom hela dagen. Styrketräningen kör jag ibland på morgonen, och ibland på lunchen samt ibland på kvällar... För mig funkar det bäst med mycket variation!
Citera
2011-07-08, 13:45
Medlem
Overtramps avatar
Efter vad jag har fått för mig skulle jag nog personligen lägga powerwalken efter styketräningen. Efter styrketräningen har man fått upp pulsen vilket är bra vid kondition exempelvis powerwalk i ditt fall.

Men jag säger inte att det är så, utan att jag har fått för mig det. Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2011-07-08, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overtramp
Efter vad jag har fått för mig skulle jag nog personligen lägga powerwalken efter styketräningen. Efter styrketräningen har man fått upp pulsen vilket är bra vid kondition exempelvis powerwalk i ditt fall.

Men jag säger inte att det är så, utan att jag har fått för mig det. Rätta mig gärna om jag har fel.

Precis, man kan köra det upplägget. Eller så kan man göra tvärtom... Allt beror på hur man är personligen och vad som fungerar bäst för en själv. Så det är inget rätt eller fel här.

Som du skriver så föredrar du att ha lite puls igång när du väl börjar din promenad, vilken du får från din styrketräning. Själv så föredrar jag som sagt en promenad direkt på morgonen för att vakna till, utan den är jag seg ända fram till lunch (har blivit som ett beroende).

Men är det kcal man är ute efter att bränna så har det ingen betydelse rent teoretiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in