2011-07-21, 05:46
Medlem
Stämmer bra, drygt 6 timmar dit, http://www.nasa.gov/externalflash/135_splash/index.html
Citera
2011-07-21, 08:55
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceph
Känns faktiskt rätt konstigt att det är slut nu. STS har utgjort en slags konstant som löpt som en röd tråd genom mitt rymdintresse sedan barnsben.
Själv minns jag första uppskjutningen som jag som liten unge såg på en svartvit 10" i sommarstugan. Inga jävla 50" monitorer med 3D och digitalantenn där inte

Det är tråkigt att det tar slut, men det är nog rätt beslut i alla fall.
Citera
2011-07-21, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Själv minns jag första uppskjutningen som jag som liten unge såg på en svartvit 10" i sommarstugan. Inga jävla 50" monitorer med 3D och digitalantenn där inte

Jag satt också och kollade när första lyfte och nu sitter jag framför CNN och tänkte se sista landningen. När första färjan lyfte blev det försening på försening kommer jag ihåg
Citera
2011-07-21, 10:56
Medlem
En timma kvar drygt.
Citera
2011-07-21, 10:58
Medlem
Trumpeters avatar
Bara en timma kvar
Citera
2011-07-21, 11:10
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Bara en timma kvar
Och på dagen 42 år sedan Neil Armstrong klev ned på månytan. Symboliken är inte festlig, vete sjutton hur de tänkte.
Men vi får som sagt hoppas på andra framtida projekt.
Citera
2011-07-21, 11:11
Medlem
Softis...s avatar
Citat:

Haha, så var det. Och ingen djävla fjärrkontroll utan man fick röra på fläsket när man skulle byta kanal.

Tänk att majoriteten av användarna här på FB inte ens var födda eller påtänkta när man började flyga med rymdfärjorna. Det känns stort att få ha varit med om denna period.

Det ser bra ut inför landningen, håller tummarna för att allt går som det ska nu.
Citera
2011-07-21, 11:16
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Haha, så var det. Och ingen djävla fjärrkontroll utan man fick röra på fläsket när man skulle byta kanal.
Och man fick fan gå upp ur soffan varje minut för att mixtra med antennen

Citat:
Tänk att majoriteten av användarna här på FB inte ens var födda eller påtänkta när man började flyga med rymdfärjorna. Det känns stort att få ha varit med om denna period.
ja man är gammal när trettioåriga epoker tar slut

Citat:
Det ser bra ut inför landningen, håller tummarna för att allt går som det ska nu.
Vi hoppas.
Citera
2011-07-21, 11:18
Medlem
2 dödliga olyckor med färjorna, 1 vid start och 1 vid landning. Det är de kritiska punkterna vid uppdragen. Tycker att de trots det klarat sig bra. Tänk om NASA kunde utvecklat ersättare som kunde ta sig längre ut dock. 30 år har gått sedan första starten. 30 år innan dess hade USA knappt en raket för att ta sig ur atmosfären
Citera
2011-07-21, 11:27
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Och man fick fan gå upp ur soffan varje minut för att mixtra med antennen
...
Just det! Två teleskopantenner var det man brottades med (iaf på vår TV).

Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
2 dödliga olyckor med färjorna, 1 vid start och 1 vid landning. Det är de kritiska punkterna vid uppdragen. Tycker att de trots det klarat sig bra. Tänk om NASA kunde utvecklat ersättare som kunde ta sig längre ut dock. 30 år har gått sedan första starten. 30 år innan dess hade USA knappt en raket för att ta sig ur atmosfären
Ett intressant perspektiv. Frågan är vad som händer framöver med tanke på att finansieringen av projekt av den storleken inte är någon lätt nöt att knäcka.

Edit: 28 minuter kvar till 'touchdown'.
Senast redigerad av Softis... 2011-07-21 kl. 11:30.
Citera
2011-07-21, 11:30
Medlem
GasGlads avatar
Live från Atlantis sista resa, dags för återinträdet i jordatmosfären...
http://www.nasa.gov/externalflash/135_splash/index.html
Citera
2011-07-21, 11:39
Medlem
De kom iaf in i atmosfären helskinnade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in