• 1
  • 2
2011-07-07, 09:37
Medlem
pedrinos avatar
Får ofta (och oftare och oftare) "ont" i bröstet runt min vänstra bröstvårta (exakt ställe varierar, men rör sig inom en 4-5cm radie runt bröstvårtan) efter att jag har ansträngt mig.
Känslan kan beskrivas som att någonting är irriterat, ungefär som det kliar fast ändå inte riktigt.
Säg att jag tar i och blir rejält anfådd och kombinerar detta med stress, så kommer smärtan garanterat.
Den sitter sedan i i upp mot 2-3 timmer efter att jag har lugnat ner mig.

Smärtan brukar oftast komma när jag: Är på jobbet och tar i mycket/får mycket att göra (har ett fysiskt arbete), sitter hemma och runkar (speciellt när jag runkar länge och "stressar" samtidigt),
tränar (t.ex. armhävningar)

Smärtan brukar ej komma när jag: Motionerar (springer, går i trappor), Spelar fotboll o.s.v.

Vad beror det på? Ska man kräva ett arbets-EKG från läkaren? (Har tagit ett vanligt EKG men visat normalt)
Citera
2011-07-07, 09:59
Medlem
cannaBes avatar
Det låter som AIDS i mina öron.
Citera
2011-07-07, 11:19
Medlem
Kan få ont i bröstet när jag andas i nåra timmar, efter tex löpning. Men det kanske inte är samma sak
Citera
2011-07-07, 11:31
Bannlyst
Trådskaparen; Runkar du med vänster eller höger hand? Om du använder vänster hand så prova med den högra. Om du runkar med din högra hand så be grannen om hjälp. Med detta tillvägagångssätt så kan du utesluta det som inte påverkar denna smärta.
Citera
2011-07-07, 12:29
Medlem
Africants avatar
Det är vanlig hudirritation
Citera
2011-07-07, 14:05
Medlem
pedrinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styx1
Trådskaparen; Runkar du med vänster eller höger hand? Om du använder vänster hand så prova med den högra. Om du runkar med din högra hand så be grannen om hjälp. Med detta tillvägagångssätt så kan du utesluta det som inte påverkar denna smärta.

Runkar med högern. Har dock testat med vänstern och det blir samma sak.
Dessutom kommer det ju inte bara när jag runkar, kan även komma från ingenstans ifall jag rört mig mycket under dagen (kommer ibland flera timmar efteråt eller t.om. dagen efter).

Citat:
Ursprungligen postat av Africant
Vadå för hudirritation? Är du allvarlig eller skojar du med mig?
Citera
2011-07-07, 14:08
Medlem
Mandi74s avatar
Du har inte funderat på att ringa en doktor och beskriva dina problem? Tror att han är bättre på att tala om vad det är för fel på dig efter div undersökningar än någon här bara efter att ha läst en text.
Citera
2011-07-07, 14:11
Medlem
pedrinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandi74
Du har inte funderat på att ringa en doktor och beskriva dina problem? Tror att han är bättre på att tala om vad det är för fel på dig efter div undersökningar än någon här bara efter att ha läst en text.

Det ska jag göra, men just nu håller jag på och testar några nya mediciner o.s.v. så kan inte höra av mig förrens om en vecka ungefär. Så tänkte undersöka lite själv.
Läkare brukar oftast inte undersöka vad de ska och jag litar inte heller på min läkares kompetens.

Ingen som känner igen symptomen och kan veta vad det kan vara för något?
Citera
2011-07-07, 14:46
Medlem
prodigy123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedrino
Det ska jag göra, men just nu håller jag på och testar några nya mediciner o.s.v. så kan inte höra av mig förrens om en vecka ungefär. Så tänkte undersöka lite själv.
Läkare brukar oftast inte undersöka vad de ska och jag litar inte heller på min läkares kompetens.

Ingen som känner igen symptomen och kan veta vad det kan vara för något?

Vilka mediciner testar du? Känner du det "onda" i hjärtat eller bröstmuskeln? På en skala 1-10 hur nöjd är du med ditt liv just nu?
Senast redigerad av prodigy123 2011-07-07 kl. 14:48.
Citera
2011-07-07, 16:14
Medlem
pedrinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prodigy123
Vilka mediciner testar du? Känner du det "onda" i hjärtat eller bröstmuskeln? På en skala 1-10 hur nöjd är du med ditt liv just nu?

Bara allergimediciner, vet inte vilken jag fick ut nu, men det är svaga grejer, säkert Atarax eller något liknande (ej hämtat ut det ännu).
Svårt att säga var känslan sitter, om det är i hjärtat eller någon annan stans. Om jag hade fått gissa skulle jag sagt hjärtat.

Hur jag mår på en skala 1 till 10 skulle jag säga en 7:a.
Senast redigerad av pedrino 2011-07-07 kl. 16:53.
Citera
2011-07-07, 17:28
Medlem
RonaldReagans avatar
Låter nästan som kärlkramp.

Är du fet? Ålder?
Citera
2011-07-07, 19:21
Medlem
pedrinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldReagan
Låter nästan som kärlkramp.

Är du fet? Ålder?

Jag är en smal ung man.
Bör man ringa till läkaren bums i så fall eller? Kärlkramp låter inte så roligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in