2011-07-07, 08:20
Medlem
Gfields avatar
Hej!

Jag undrar om någon kan rekommendera en kökstermometer som går att använda vid fritering? Den måste alltså tåla och kunna läsa höga temperaturer. Jag vill helst inte lägga mer än någon hundralapp, och det är en fördel om den finns att köpa hos någon vanlig butikskedja, eller går att beställa utan allt för dyr frakt.

Tack i förskott!
Citera
2011-07-07, 08:33
Medlem
dePauls avatar
http://www.clasohlson.se/Product/Pro...x?id=162081793

~Paul~
Citera
2011-07-07, 13:33
Medlem
Dr.Glass avatar
Det finns fina termometrar som man kan hänga fast på insidan av kastrullen. "Sockertermometer" tror jag bestämt att de heter. Jag kollade på en sådan förut, men bestämde mig för att köpa en fritös istället.

Edit: Här har du ---> http://www.bagarenochkocken.se/shop/?artnr=951112
Citera
2011-07-07, 17:49
Medlem
Gfields avatar
Två bra förslag, men jag skulle gärna kunna använda termometern som en vanlig stektermometer också. dePauls förslag ser inte ut att tåla att användas i ugn? Fast den kanske är så snabb att man kan öppna och stickprova?
Citera
2011-07-07, 18:06
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gfield
Två bra förslag, men jag skulle gärna kunna använda termometern som en vanlig stektermometer också. dePauls förslag ser inte ut att tåla att användas i ugn? Fast den kanske är så snabb att man kan öppna och stickprova?
Det är som sagt ingen ugnstermometer. Eftersom du inte angav detta som ett kriterium så letade jag inte efter en sådan. Det går på bara en sekund att avläsa temperaturen med den aktuella termometern.

~Paul~
Citera
2011-07-07, 18:39
Medlem
Gfields avatar
Någon som känner till en ugnstermometer som tål friteringstemperaturer?
Citera
2011-07-07, 20:12
Medlem
Alla ungstermometrar gör det, oljan blir ju max 200 grader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in