Visste varken var jag skulle lägga tråden eller vad jag skulle döpa den till, la den i radio för att reklamen går på radio.
Jag lyssnar på radio ungefär 8h per dag på jobbet, och den äckligaste, vidrigaste reklamen av dem alla går HELA tiden. Jag avskyr den.
Reklamen är från Svenska FN förbundet och den går ut på detta: Att kvinnor blir slagna med spadar, tvingas sälja sig på gatan, gifts bort, tvingas omskäras, osv osv.
Anledningen till att jag hatar denna reklam är för att vi ska tycka synd om dem, när de själva har satt sig i den positionen, bestarna nere i Afrika. Varför ska vi hjälpa till? Inte fan ska man behöva bidrag för att inte spöa/mörda frugan? Eller att omskära sin dotter? Det är deras jävla kultur det är fel på. Ändra på den istället så kanske det blir bättre, så kanske de får pengar över till mat istället för problem de skapar själva.
Diskussionsunderlag: Vad tycker ni om reklamen? Vad tycker ni om att de ska behöva bidrag/hjälp från andra länder för att inte ha ihjäl varandra?