2011-07-06, 19:24
Medlem
Ja varför tycker folk det?
Jag menar,kvinnor rakar/vaxar ben,bikinilinje,ansikte och armhålor osv,men när armar kommer på tal tycker alla det är superkonstigt.
Jag vaxar/rakar armarna(är tjej) och alla tjejer jag känner skrattar hånfullt varenda gång det kommer på tal,dom tycker att hår på armarna är fräschare än att vaxa bort det.
Dom tycker att man hellre ska bleka,men även om man bleker är håret fortfarande kvar?
Jag har kollat på många hemsidor med ämnet om hårborttagning och 90% av alla medlemar på dessa sidor(notera att alla är tjejer) tycker att man inte ska ta bort hår på armarna som tjej.
Tex säger vissa:"hår på armarna är lika självklart som ögonfransar" eller "usch,vem fan tar bort hår på armarna?"
Jag har själv inte mycket hår på armarna,men mitt är mörkt och jag tycker att hår på armarna ser maskulint ut.Även om man har blonda fjun syns det i solen och om man kollar noggrant,
Jag noterade att det nästan bara är tjejer som tycker det är konstigt,medans killar(de flesta) inte gillar håriga tjejarmar.
Förlåt om ni tycker det här är en trolltråd,men jag undrade bara.
Citera
2011-07-06, 19:25
Medlem
Fettopappas avatar
Jag har inget emot det, men jag undrar ändå varför man vill ta bort det.
Citera
2011-07-06, 19:27
Medlem
Labaratas avatar
Jag som trodde det var lika vanligt förekommande som hårborttagning på benen hos tjejer, iaf det intrycket jag fått.
Citera
2011-07-06, 19:33
Medlem
Lundin89s avatar
Har bara aldrig hänt att jag stött på en tjej som gjort det... inte för att man antagligen skulle se om han hade hår där ändå såvida hon inte är invandrare. Men det lär ju se rätt knäppt ut. Skärp dig va, ingen som ser dig som mer attraktiv för att du vaxar armarna.
Citera
2011-07-06, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaspberryRules
Ja varför tycker folk det?
Jag menar,kvinnor rakar/vaxar ben,bikinilinje,ansikte och armhålor osv,men när armar kommer på tal tycker alla det är superkonstigt.
Jag vaxar/rakar armarna(är tjej) och alla tjejer jag känner skrattar hånfullt varenda gång det kommer på tal,dom tycker att hår på armarna är fräschare än att vaxa bort det.
Dom tycker att man hellre ska bleka,men även om man bleker är håret fortfarande kvar?
Jag har kollat på många hemsidor med ämnet om hårborttagning och 90% av alla medlemar på dessa sidor(notera att alla är tjejer) tycker att man inte ska ta bort hår på armarna som tjej.
Tex säger vissa:"hår på armarna är lika självklart som ögonfransar" eller "usch,vem fan tar bort hår på armarna?"
Jag har själv inte mycket hår på armarna,men mitt är mörkt och jag tycker att hår på armarna ser maskulint ut.Även om man har blonda fjun syns det i solen och om man kollar noggrant,
Jag noterade att det nästan bara är tjejer som tycker det är konstigt,medans killar(de flesta) inte gillar håriga tjejarmar.
Förlåt om ni tycker det här är en trolltråd,men jag undrade bara.

Jag vaxar inte armarna för det växer inte ens i närheten lika mycket hår som det gör på muttan min. Skulle jag däremot börja raka/vaxa armarna kan jag tänka mig att det skulle bli en redig buske där också.
Citera
2011-07-06, 19:38
Medlem
RosaRutigPennas avatar
För att det i 99% av fallen inte behövs?
"blonda fjun syns det i solen och om man kollar noggrant"
Vafan, har du inget vettigare för sig?
Citera
2011-07-06, 20:49
Medlem
kiwi22s avatar
Jag (kille) tycker det är rätt avtändande med en överdriven utseendefixering. Och för mig är detta totalt överdrivet. Så jag tycker det bara verkar korkat, ärligt talat.
Citera
2011-07-07, 22:17
Medlem
Effiestonems avatar
Trodde att det var ganska vanligt att tjejer rakar/vaxar armarna också? Jag gör det och i min umgängeskrets är det iallafall nästintill lika "obligatoriskt" som att raka benen. Jag förstår inte vad det konstiga med det skulle vara.
Citera
2011-07-07, 22:28
Medlem
Emelisans avatar
Rakar inte armarna. Vem lägger märke till hur mycket hår man som tjej har på armarna om man inte har överdrivet då vill säga. Det är ingen som bryr sig och det är helt oväsentligt.
Citera
2011-07-07, 22:40
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emelisan
Rakar inte armarna. Vem lägger märke till hur mycket hår man som tjej har på armarna om man inte har överdrivet då vill säga. Det är ingen som bryr sig och det är helt oväsentligt.

Jag har träffat en tjej, som hade grövre armbehåringän mig och jag är en väldigt o-behårig man. Hon borde vaxa, alla andra tjejer bör inte bry sig. Det märks inte och är ett tecken på överdriven utseende fixering.
Citera
2011-07-08, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hondendar
Jag vaxar inte armarna för det växer inte ens i närheten lika mycket hår som det gör på muttan min. Skulle jag däremot börja raka/vaxa armarna kan jag tänka mig att det skulle bli en redig buske där också.

Det växer inte fortare eller mer bara för att du börjar raka/vaxa dig där. Det är en myt.
Citera
2011-07-08, 00:46
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av applemos
Det växer inte fortare eller mer bara för att du börjar raka/vaxa dig där. Det är en myt.
En myt som även är en myt. Iallafall på mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in