2011-07-07, 00:26
Citat:
Ursprungligen postat av MaSun
Jag säger inte att jag sitter inne med alla svaren. Jag är här för att dela med mig
och för att lära.
Att det skulle vara en slump att vi existerar(ett antal olika tursamma slumpar) är
inte troligt i mitt sinne. Vi är partiklar i utveckling. Inget är stöpt i fast form för alltid. Allt
kan förändras om vissa partiklar tillkommer och andra ger sig av. Och varför gör partiklarna
det? Ännu en slump?
Nä, vårat medvetande påverkar partiklarna, våra tankar får partiklar att kollapsa.
Jag gillar den enkla "tesen" att energi inte kan förstöras utan bara omvandlas från en form till
en annan.
Med detta synsätt kan vi tex gå bortom vår arvsmassa om vi har den viljan.
Varje frekvens/våglängd har sin medvetande nivå. New mind, new particles och nytt liv.
Jag förstår att du har svårt för hur jag presenterar orden, men kanske detta ändå får dig att tänka i nya banor.
och för att lära.
Att det skulle vara en slump att vi existerar(ett antal olika tursamma slumpar) är
inte troligt i mitt sinne. Vi är partiklar i utveckling. Inget är stöpt i fast form för alltid. Allt
kan förändras om vissa partiklar tillkommer och andra ger sig av. Och varför gör partiklarna
det? Ännu en slump?
Nä, vårat medvetande påverkar partiklarna, våra tankar får partiklar att kollapsa.
Jag gillar den enkla "tesen" att energi inte kan förstöras utan bara omvandlas från en form till
en annan.
Med detta synsätt kan vi tex gå bortom vår arvsmassa om vi har den viljan.
Varje frekvens/våglängd har sin medvetande nivå. New mind, new particles och nytt liv.
Jag förstår att du har svårt för hur jag presenterar orden, men kanske detta ändå får dig att tänka i nya banor.
Tänk att jag blir ju inte särskilt överraskad när man i vanlig ordning ställer en direkt fråga men istället erhåller pseudoupplysningar på någonting helt annat. Orsak och konsekvens är ingenting nytt under solen så det finns ingen väsentlig anledning att predika om respektive. Däremot är det roande hur du fakstiskt associerar mänskligt medvetande med orsakssamband och hur förstnämnda skulle påverka sistnämnda, istället för vice versa. Var är parallellerna? Vad är logiken? Sedan lyckas du malplacera fysikaliska storheter mitt i allt och drastisk hävda att mänskliga individer kan deformera ärftligt DNA med mental vilja (Star trek here we go). Då undrar jag, har du över huvud taget belägg som kan styrka detta eller är det här någonting som du själv har suttit och begrundat på tunnelbanan?