Är 18 år gammal.. Intresserad till tusen att bli en filmkompositör, alltid varit en dröm.
Hur går man tillväga? Utbildningar?
Hur startar jag som bäst på egen hand? (Har ingen direkt kunskap).
Vet att det är extremt svårt men detta är något jag verkligen brinner för och vill, om det inte funkar får man ge upp sin dröm helt enkelt. Hoppas att någon här inne vet lite och kan förklara
Senast redigerad av Moosoulini 2011-07-06 kl. 01:04.
Sen vad gäller utbildning kan man utbilda sig på högskola inom filmmusik. Det är ganska tufft att komma in, den normala inkörsporten är att läsa komposition på folkhögskola (eller Tonsättarskolan på Gotland). Krävs visserligen en del förkunskaper där också, själv ska jag börja till hösten, PM:a gärna om du har frågor om intagningsprocessen, prov, arbetsprover etc.
Ge inte upp bara för att du inte skulle komma in på nån utbildning om det skulle komma att bli så. Du kan nog lyckas även utan utbildning då jag anser att människor föds med en extraordinär talang, mer om det i denna video http://www.youtube.com/watch?v=iG9CE55wbtY utbildningar kan lära dig hur andra har gjort tidigare och vad som är 'sättet' att kompositera filmmusik, då jag samtidigt tror att du kan skriva musik till en film som blir skitbra helt utan utbildning, så länge du tycker att det blir bra
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!