2011-07-05, 21:06
Medlem
MRs avatar
Jag har fått låna av min pappa en trådlös optisk mus med märket DELTACO, sökte på nätet och hittade vilken mus det är, det är den här: http://www.dustinhome.se/pd_5010304618.aspx

Satt just och spelade battlefield 2 project reality när musen helt plötsligt slutade fungera. När jag rör på musen så fungerar den inte.

Provade dra från on till off som ligger under musen, då ska och brukar lasern alltid slås av.. men det gör den inte nu. Den lyser fortfarande.

Försökt öppna luckan till batteriet men jag verkar inte få upp det, verkar sitta fast som satan, och om jag våldar så lär jag väl knäcka den där plastbiten till batteriet..

Någon som har tips om vad jag kan göra?
Citera
2011-07-06, 13:00
Medlem
MRs avatar
Fixade till den igår kväll, lyckades få ut batteriet och genom att ta ut det och stoppa in det igen så fungerade den igen.
Men det hände igen efter typ 1-2 timmar.. och nu på morgonen efter suttit 1 timma så händer det åter igen!

Jag har aldrig använt mig av trådlös mus, och funderar vad problemet kan vara?
Börjar den få slut med batterier? eller är det montro något fel på musen?

Får fixa fram ett par batterier senare och kanske testa dom.
Citera
2011-07-06, 13:34
Medlem
bompyrides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MR
Fixade till den igår kväll, lyckades få ut batteriet och genom att ta ut det och stoppa in det igen så fungerade den igen.
Men det hände igen efter typ 1-2 timmar.. och nu på morgonen efter suttit 1 timma så händer det åter igen!

Jag har aldrig använt mig av trådlös mus, och funderar vad problemet kan vara?
Börjar den få slut med batterier? eller är det montro något fel på musen?

Får fixa fram ett par batterier senare och kanske testa dom.
Pröva med att byta batterier och se till så att det inte är massa prylar ivägen för sändaren i datorn.
Deltacos prylar är enligt mig lite känsliga.
Senast redigerad av bompyride 2011-07-06 kl. 13:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in