2011-07-05, 17:41
Bannlyst
Har ett HD 4770 som stder 10.1, men i dxdiag str det att jag har 9.0c. Jag frsker uppdatera via microsoft, men dr str det att jag redan har den nyaste. Har nmligen problem i vissa spel, med att vissa ytor/freml i spelet blir svarta vid vissa vinklar - grymt strande.

Har precis instalerat microsoft .net framwork 4, d jag endast hade 3.5, samt att jag precis skall uppdatera mina drivisar till 11-6 frn 11-4. Kanske kommer hjlpa, men jag undrar varfr det str att jag har den nyaste directx nr jag inte har det?

Tack p frhand.
Senast redigerad av Minuten 2011-07-05 kl. 17:44.
Citera
2011-07-05, 17:47
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
10.1 ligger med i Vista SP1 har jag fr mig.
Citera
2011-07-05, 17:47
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minuten
Har ett HD 4770 som stder 10.1, men i dxdiag str det att jag har 9.0c. Jag frsker uppdatera via microsoft, men dr str det att jag redan har den nyaste. Har nmligen problem i vissa spel, med att vissa ytor/freml i spelet blir svarta vid vissa vinklar - grymt strande.

Har precis instalerat microsoft .net framwork 4, d jag endast hade 3.5, samt att jag precis skall uppdatera mina drivisar till 11-6 frn 11-4. Kanske kommer hjlpa, men jag undrar varfr det str att jag har den nyaste directx nr jag inte har det?

Tack p frhand.

9.0c r max p XP. Kanske dags att installera Windows 7?
Citera
2011-07-05, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Crowley
9.0c r max p XP. Kanske dags att installera Windows 7?

Ok, illa.

Kan detta vara boven i dramat till mina grafikbuggar, directx9.0c?

Mitt grafikkort r vl inte det bsta idag, men jag klarar av att spela ganska nya spel med bra grafik, med bra fps. Str mig som fan p dessa grafikbuggar som uppenbarar sig i vissa spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in