2011-07-05, 17:41
Bannlyst
Har ett HD 4770 som stöder 10.1, men i dxdiag står det att jag har 9.0c. Jag försöker uppdatera via microsoft, men där står det att jag redan har den nyaste. Har nämligen problem i vissa spel, med att vissa ytor/föremål i spelet blir svarta vid vissa vinklar - grymt störande.

Har precis instalerat microsoft .net framwork 4, då jag endast hade 3.5, samt att jag precis skall uppdatera mina drivisar till 11-6 från 11-4. Kanske kommer hjälpa, men jag undrar varför det står att jag har den nyaste directx när jag inte har det?

Tack på förhand.
Senast redigerad av Minuten 2011-07-05 kl. 17:44.
Citera
2011-07-05, 17:47
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
10.1 ligger med i Vista SP1 har jag för mig.
Citera
2011-07-05, 17:47
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minuten
Har ett HD 4770 som stöder 10.1, men i dxdiag står det att jag har 9.0c. Jag försöker uppdatera via microsoft, men där står det att jag redan har den nyaste. Har nämligen problem i vissa spel, med att vissa ytor/föremål i spelet blir svarta vid vissa vinklar - grymt störande.

Har precis instalerat microsoft .net framwork 4, då jag endast hade 3.5, samt att jag precis skall uppdatera mina drivisar till 11-6 från 11-4. Kanske kommer hjälpa, men jag undrar varför det står att jag har den nyaste directx när jag inte har det?

Tack på förhand.

9.0c är max på XP. Kanske dags att installera Windows 7?
Citera
2011-07-05, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Crowley
9.0c är max på XP. Kanske dags att installera Windows 7?

Ok, illa.

Kan detta vara boven i dramat till mina grafikbuggar, directx9.0c?

Mitt grafikkort är väl inte det bästa idag, men jag klarar av att spela ganska nya spel med bra grafik, med bra fps. Stör mig som fan på dessa grafikbuggar som uppenbarar sig i vissa spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in