2011-07-05, 17:12
Medlem
Anschlusss avatar
Det finns ju diverse ställen att köpa replikor på, men just nu letar jag efter någonstans där man kan beställa replikor av icke-existerande vapen. Så länge vapnet är möjligt att göras, kan man någonstans få någon att special-göra ett vapen som aldrig funnits baserat på kundens beskrivningar?
Citera
2011-07-05, 17:26
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Det skulle jag också vilja veta, för då skulle jag kunna köpa en existerande modell som jag inte har hittat som replika. det finska stormgeväret. 7,62 STG 62.
Citera
2011-07-05, 20:03
Medlem
1911s avatar
Jag har sett specialgjorda replikor, dvs tillverkade på beställning, från asien (kommer inte ihåg land)
Dessa är mkt. välgjorda men hutlöst dyra, jag tror det var runt 10 000 kr för en pistol i Beretta 92 modell.
Att ta hem och för deras del att skicka utanför gränsen är säkert inte lätt det heller, troligen inte så intressant heller.

Så det går, men troligen till mycket höga priser.
Citera
2011-07-05, 20:47
Medlem
Anschlusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1911
Jag har sett specialgjorda replikor, dvs tillverkade på beställning, från asien (kommer inte ihåg land)
Dessa är mkt. välgjorda men hutlöst dyra, jag tror det var runt 10 000 kr för en pistol i Beretta 92 modell.
Att ta hem och för deras del att skicka utanför gränsen är säkert inte lätt det heller, troligen inte så intressant heller.

Så det går, men troligen till mycket höga priser.

Jag är ute efter ett passionerat önskemål, så penger är inte problemet, tio eller femtio tusen spelar inte roll, just nu vill jag bara veta att det finns.

Men jag vill inte ha en modifierad modell av ett existerande vapen, utan en unik kreation utav eget val. Ett blandnings-vapen ingen gjort förut.
Citera
2011-07-06, 16:07
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Du kan ju alltid kolla med Stockholms Vapenfabrik, de gör licensfria replikor, och kan förmodligen ta sig an unika projekt om de vill/har tid. Blir förmodligen inte billigt, dock.

http://www.stockholmsvapenfabrik.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in