2004-10-31, 18:33
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Jag har Comhem som leverantör av mitt bredband men funderar på att byta av flera anledningar (dynamiskt IP, jobbig inloggning, spärrade portar, högt pris, osv). Alternativet blir i så fall någon typ av ADSL, förmodligen från Adamo eller UVTC. Jag kommer även att kunna få ADSL2+ (28/1-3) inom ett par månader.

Problemet med en sådan lösning är att jag skulle behöva tecka ett telefonabb hos Telia, så totalkostnaden blir ungefär likvärdig.

Så frågan är därför om Comhem kommer att presentera några fartökningar eller prissänkningar snart. Det måste de väl nästan göra för att hänga med i konkurrensen? Hur mycket fart skulle ledningarna klara? Vilken standard kör de och vilka alternativ finns för trafiken i nätet?

Är det någon som har några kvalificerade gissningar eller hört några rykten?
Citera
2004-10-31, 18:38
Medlem
FetFulElaks avatar
Har du "gamla" NeMo modemet eller nya Motorola? Om du har det nya så behöver du inte logga in varje gång, samt du kan ändra startsida osv. Man brukar få byta ut modemet mot en liten peng..
Citera
2004-10-31, 20:28
Medlem
oGGos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
...Man brukar få byta ut modemet mot en liten peng..
Ytterligare en anledning till att byta!
Citera
2004-10-31, 20:46
Medlem
TuXIs avatar
Jag har själv funderat lite på olika leverantörer etc. För det är så att min bror har flyttat till en lägenhet som ligger ganska centralt och han skulle fixa BBB telejacks abbonnemang. Så han beställde för ett tag sen, men sen hände det inget på ett tag, så han ringde dom, och då visade det sig att det var fullt i telestationen. Alltså, det fanns ingen plats kvar för att koppla in en till.

Så, jag tänkte kolla om det fanns några bra och hyffsat billiga alternativ till BBB 10/1

Men, som jag typ visste redan innan, var att comhem är ganska dyrt om man ska ha samma bandbredd som på BBB och att det kanske inte är riktigt lika bra.

Så jag funderade på om Adamo bredband skulle vara ett bra alternativ.

Men jag vet inte riktigt hur professionella dom är? Om det är nåt man kan lita på? Jag hörde först talas om dom ganska nyss.
Citera
2004-11-01, 13:12
Medlem
TuXIs avatar
Ingen som har synpunkter eller tips eller nåt??
Citera
2005-01-20, 18:30
Medlem
Comhem sänker månadsavgiften för 8000 från 445:-/mån till 389:-/mån från och med februari. Så nu börjar de iallafall kunna konkurrera lite bättre.
Citera
2005-01-20, 21:25
Medlem
Darwins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Har du "gamla" NeMo modemet eller nya Motorola? Om du har det nya så behöver du inte logga in varje gång, samt du kan ändra startsida osv. Man brukar få byta ut modemet mot en liten peng..

Åfan, började undra varför jag inte behövde logga in. Men hur håller dom reda på kontona(vilken hastighet man ska ha och vem man är) när man inte loggar in?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in