2011-07-05, 13:23
Medlem
Jag brukar göra salladsdressing på olivolja och balsamvinäger bl.a. och förvara i kylen i en plastburk. Burken behövs även för att skaka om dressingen så att den blandas. Problemet är att den är helt omöjlig att få ren efteråt och den är oljig trots att jag diskat med diskmedel och låtit den stå med diskmedel i. Några tips? Antingen på hur man få bort oljan eller på material som inte blir så förbannat oljiga och som går att diska ur enkelt
Citera
2011-07-05, 13:52
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av take5
Jag brukar göra salladsdressing på olivolja och balsamvinäger bl.a. och förvara i kylen i en plastburk. Burken behövs även för att skaka om dressingen så att den blandas. Problemet är att den är helt omöjlig att få ren efteråt och den är oljig trots att jag diskat med diskmedel och låtit den stå med diskmedel i. Några tips? Antingen på hur man få bort oljan eller på material som inte blir så förbannat oljiga och som går att diska ur enkelt
Glas låter som ett alternativ, det kan du ju isf koka i vatten om du tycker att det är så farligt med en liten oljehinna.
Citera
2011-07-05, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av take5
Feta ytor rengör man med diskmedel och kökssvamp, inte diskborste. Och det är den mjuka sidan på svampen som gäller, inte skrubbsidan. Har läxat upp alla mina kollegor när de diskar sina matlådor efter lunchen och står och svär över att det inte blir rent.
Citera
2011-07-05, 18:19
Medlem
Aakes avatar
Häll i brännvin skaka ordentligt drick upp
Citera
2011-07-06, 02:14
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Fettlösare?
Citera
2011-07-06, 08:13
Medlem
Haru micro,koka ur den där med lite diskmedel och några korn salt i ....
Citera
2011-07-06, 11:00
Medlem
Tack för svaren. Ska testa med glasbehållare och att använda tvättsvamp. Helt omöjligt att få rent med diskmedel och diskborste som sagt
Citera
2011-07-06, 20:37
Medlem
steken001s avatar
För att ge sig på riktigt feta saker kör jag maskindiskmedel.
Löser upp en tablett i vatten och har i en flaska.

Behövs inte mycket och så hett vatten förstås
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in