• 1
  • 2
2011-07-04, 13:47
Medlem
Drozds avatar
Svenska nyhetspuddingen Linda Nyberg styr kosan till Qatar för att bli nyhetsankare i världens största nyhetskanal Al-Jazeera:

http://www.svd.se/kultur/vad-ska-du-...ra_6291384.svd

Vad tror FB:s muslimexperter - kommer de manliga tittarna att kunna koncentrera sig på nyheterna? Kommer hennes kollegor att kunna hålla tassarna i styr?

Hur mycket mer än på SVT kan hon tippas tjäna?
Senast redigerad av Drozd 2011-07-04 kl. 14:24.
Citera
2011-07-04, 13:56
Moderator
skunkensunes avatar
Både den arabiskspråkiga som engelska versionen av kanalen har flertalet kvinnliga anställda ankare och dessa klarar sig uppenbart utan trakasserier. Kul för henne säger jag, dessutom är det bra ju mer vi kan sprida den svenska överhögheten runtomkring i världen.
Citera
2011-07-04, 13:59
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Både den arabiskspråkiga som engelska versionen av kanalen har flertalet kvinnliga anställda ankare och dessa klarar sig uppenbart utan trakasserier. Kul för henne säger jag, dessutom är det bra ju mer vi kan sprida den svenska överhögheten runtomkring i världen.

Jag vet - de har redan riktiga godingar till nyhetsuppläsare (men något diskussionsunderlag måste man ju ha). Fö. finner jag Al-Jazeera mycket mer balanserad än tex. CNN.
Citera
2011-07-04, 14:00
Medlem
HerrPs avatar
Inget konstigt med det. Det är en helt OK kanal. Mer nyanserad och utrustad med bättre journalister än vad vi har att komma med här i Sverige i alla fall.
Citera
2011-07-04, 14:04
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrP
Inget konstigt med det. Det är en helt OK kanal. Mer nyanserad och utrustad med bättre journalister än vad vi har att komma med här i Sverige i alla fall.

Kan bara hålla med och önska lycka till, Al Jazeera är en mycket bra kanal, kanske den bästa i världen idag, dvs långt ifrån (S)(V) och T där linda jobbar idag.
Citera
2011-07-04, 14:08
Medlem
Helt förståeligt att hoppa på det tåget. Jag hade gjort samma sak om jag var i hennes position. Dessutom lär väl pengarna locka...
Citera
2011-07-04, 14:15
Medlem
Mammons kraft är stark, även ett flertal gamla trotjänare från sky och bbc har sålt sin själ för en påse pengar,dock en stor sån. Denna kanal har som mål att legitimera det islamiska förtrycket med hjälp av nyttiga idioter från det hatade västerlandet.Deras sk.. fristående dikteras av en enda person som när som helst kan stänga ner hela nätverket, och har så gjort när nyheterna inte passat honom!
Citera
2011-07-04, 14:17
Medlem
Känns som ett rätt bra karriärsteg för henne. Grattis.
Citera
2011-07-04, 23:31
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idapida
Mammons kraft är stark, även ett flertal gamla trotjänare från sky och bbc har sålt sin själ för en påse pengar,dock en stor sån. Denna kanal har som mål att legitimera det islamiska förtrycket med hjälp av nyttiga idioter från det hatade västerlandet.Deras sk.. fristående dikteras av en enda person som när som helst kan stänga ner hela nätverket, och har så gjort när nyheterna inte passat honom!

Ditt burdusa språkbruk till trots är jag benägen att hålla med dig. Det känns lite sådär att leka seriös journalist när man sitter i ett land i Qatar. Noterade med ett snett leende att Al J. rapporterade måttligt om demokratifrågan i Qatar när resten av arabvärlden var i kalabalik under våren.
Citera
2011-07-05, 00:41
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Svenska nyhetspuddingen Linda Nyberg styr kosan till Qatar för att bli nyhetsankare i världens största nyhetskanal Al-Jazeera:

http://www.svd.se/kultur/vad-ska-du-...ra_6291384.svd

Vad tror FB:s muslimexperter - kommer de manliga tittarna att kunna koncentrera sig på nyheterna? Kommer hennes kollegor att kunna hålla tassarna i styr?

Hur mycket mer än på SVT kan hon tippas tjäna?

De drar ner på SVT så hon kanske var tvungen att söka nytt jobb. Har svårt att se att arabkanalen var ett förstahandsalternativ.
Citera
2011-07-05, 01:03
Medlem
Christian IIs avatar
Personligen blir jag bara hatisk över att det finns en liten språkprivilegierad överklass som kan roffa åt sig jobb 99% av alla söta blonda tjejer i Sverige aldrig skulle ha en chans att få. Det svenska språket är värdelöst, och makthavarna vet det.
Citera
2011-07-05, 16:01
Medlem
SkitAnonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christian II
Personligen blir jag bara hatisk över att det finns en liten språkprivilegierad överklass som kan roffa åt sig jobb 99% av alla söta blonda tjejer i Sverige aldrig skulle ha en chans att få. Det svenska språket är värdelöst, och makthavarna vet det.
Menar du att bara 1% av blonda tjejer i Sverige kan engelska?
Eller är det för att kanalen heter "Al-Jazeera" du är arg?

Du är isåfall välkommen in i denna tråden: https://www.flashback.org/t1590720
Där kommer du finna många fler lättkränkta Sverigedemokrater du kan sitta och gråta med
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in