2011-12-27, 19:15
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
Nej Sverige som stat betraktar inte Etiopien som en pålitlig och demokratisk nation. På utrikesdepartementets hemsida kan du studera hur UD betraktar Etiopien.

Ja Etiopien har själv bestämt var gränsen ska dras, den gränsen för yttrandefrihet strider mot mänskliga rättigheter.
"Envar har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser." - 19:e artikeln om de mänskliga rättigheterna

Det är som sagt en svart dag för pressfriheten i världen men en glad dag för diktaturkramarna på Flashback.

Tänk, jag visste inte att medhjälp till terrorism var ett godkänt uttrycksmedel enligt FN.
Citera
2011-12-27, 19:16
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Nej Sverige som stat betraktar inte Etiopien som en pålitlig och demokratisk nation. På utrikesdepartementets hemsida kan du studera hur UD betraktar Etiopien.

Ja Etiopien har själv bestämt var gränsen ska dras, den gränsen för yttrandefrihet strider mot mänskliga rättigheter.
"Envar har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser." - 19:e artikeln om de mänskliga rättigheterna

Det är som sagt en svart dag för pressfriheten i världen men en glad dag för diktaturkramarna på Flashback.
Citat:
Kommunistiska Partiets principprogram, 16) Kommunistiska Partiet hävdar varje nations rätt till självbestämmande som en absolut princip för ett demokratiskt och jämlikt förhållande mellan jordens nationer och folk. Nationell ojämlikhet och nationella motsättningar kan endast utrotas genom att varje folk ges rätt att självt bestämma över sitt öde, utifrån sina egna förutsättningar och sina egna nationella intressen.

Varje avsteg från denna princip leder till nationell självgodhet, främlingsfientlighet och rasism i den förtryckande nationen. Detta återverkar också på arbetarklassen, som ideologiskt knyts till den härskande klassen och som i förekommande fall splittras i nationella grupperingar.

Uppslutning bakom borgarklassens imperialism innebär att arbetarklassen smider sina
egna bojor.
"Borgarklassen" tolkas i det här sammanhanget som "journalistslöddret".
Senast redigerad av Condottieri 2011-12-27 kl. 19:19.
Citera
2011-12-27, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Du är en kolonialistisk-imperialistisk yttrandefrihetshatande autistisk skithög som kräver att diktaturmetoder ska användas för att "få hem" Schibbye och Persson, som lierat sig med terrorister som massakrerar arbetare.

Jajamen, jag tillsammans med FN EU USA Regeringen Amnesty TCO LO med flera.
Har din teurapeut lärt dig fler ord för att lufta ditt hat.
Citera
2011-12-27, 19:17
Medlem
bernankes avatar
Citat:
Vad vill du egentligen visa på med detta? Att 19:e artikeln rättfärdigar illegal inresa och lierande och legitimerande av blodtörstande separatistiska terroristorganisationer?
Citera
2011-12-27, 19:19
Medlem
bernankes avatar
Citat:
Jajamen, jag tillsammans med FN EU USA Regeringen Amnesty TCO LO med flera.
Har din teurapeut lärt dig fler ord för att lufta ditt hat.
Källa på uttalanden från FN, EU och USA, tack. Kul att du nämner TCO och LO i samma mening, förresten.
Citera
2011-12-27, 19:27
Medlem
Lococcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Nyss var det här ett diskussionsforum där alla får argumentera för sin sak, men det var innan du märkte att du inte fick medhåll bara för att du hade rätt värderingar.

Så det fria ordet gäller bara om man har fel värderingar? Jag framhärdar nog i mina även om dom råkar vara rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av bernanke
Tro mig, vi här i tråden tillhör sannolikt det kollektiv som står upp för frihet i störst utsträckning i alla dess former i vårt land. Ni däremot, är sparsamma med att respektera och försvara yttrandefrihet.
Och slutligen: är du jävligt trög i ditt lilla mosiga huvud, eller väljer du avsiktligt att framstå som en idiot?
Jag har en känsla av att du inte kommer synas till mer i tråden.

Sorry, jag kände bara att jag måste applådera dig i din envetna kamp för yttrandefrihet och din stora respekt för andras åsikter
Citera
2011-12-27, 19:30
Medlem
bernankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lococco
Sorry, jag kände bara att jag måste applådera dig i din envetna kamp för yttrandefrihet och din stora respekt för andras åsikter
Oväntat att du skulle ducka. Det styrkar bara min misstanke på att du egentligen inte har en susning om vad du kacklar om i det här fallet.

Jag respekterar knappast slödder som dig. Däremot respekterar jag och står upp för din rätt yppa din åsikt, hur korkad den än må vara.
Citera
2011-12-27, 19:36
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Så det fria ordet gäller bara om man har fel värderingar? Jag framhärdar nog i mina även om dom råkar vara rätt.

Du tycks förväxla rätten att göra sig hörd med rätten att inte ifrågasättas. Framhärda allt vad du orkar du, om du inte klarar av att argumentera för din sak blir du inte tagen på allvar.
Citera
2011-12-27, 19:43
Medlem
Marphiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
blir så förbannad på alla som tycker så synd om dessa "stackare"

de har åkt dit på egen hand, och dom har blivit fällda för bla terrorbrott. ändå snyftar media och politiker om att de är oskyldiga.

nae jag tycker att de ska få sitta där nere å skämmas....

Jag sympatiserar med dom hur som helst, 11 år i en cell i Etiopien svider rätt hårt alltså. Får väl se hur det blir efter att dom överklagar.
Citera
2011-12-27, 19:53
Avslutad
Citat:

det är väl du och krimreporter som vill ha dem frikända, samtidigt som ni pekar på yttrandefriheten . Varför det är dumt har så många andra förklarat. dubbelmoralen har också framförts, och deras släktingar och journalistbröder låter inte ens dubbekmoralen ligga mellan raderna..
flashback är en av sveriges demokratiska bastioner, och du befinner dig i en ganska okontroversiell del av forumet, där du står ensam och hävdar yttrandefirhet, pressfrihet and what not..
Jag hoppas dem fälls. dels för att det är en principsak, dels för att jag har kommit att ogilla dem skarpt
Citera
2011-12-27, 19:55
Medlem
Aisoposs avatar
Citat:
Ingen vet väl vad budskapet skulle vara. Det beror väl på vad de upptäckt av hur det är.

De hade tagit på sig det journalistiska uppdraget att undersöka. Hade de bara varit ute efter att skriva ett budskap kunde de lika gärna stannat hemma.

Nyttan av journalistik är att läsarna får underlag för att själva bilda sig en uppfattning med hjälp av den rapportering som skulle gjorts från Ogaden.

Men det är väl så att även journalister måste underkasta sig lagar och regler. Dessa två virrpannor verkar inte anammat detta. Intresset för hur dessa folk har det i Afrika får man väl säga är ett marginalintresse i Sverige. Om de vill sätta sina och lokalbefolkningens liv på sina samveten kan man väl inte säga är deras ensak. De orsakar lidande när de utför sitt tarv. De kan sitta och skämmas ett tag. Jag vet en sak säkert, det finns inga sympatier hos mig och jag vill inte vara med och betala för spektaklet heller. SVT och andra medier verkar fullständigt kört fast i dessa idioter.
Citera
2011-12-27, 20:05
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Nix bara läst utdrag. Lägger ut den om jag hittar den.

Så du drar dessa slutsatser genom att ha läst utdrag!? Jösses, att det var illa ställt med journalistiken visste man ju, men utvecklingen går ju inte direkt åt rätt håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in